Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


Összefoglalás

  1. Reklámnak nevezzük elképzelések, áruk vagy szolgáltatások bemutatásának és promóciójának minden nem személyes, azonosítható, a megrendelő által fizetett formáját. Reklámozók nem csak üzleti vállalkozások, de jótékonysági és nonprofit szervezetek, valamint kormányzati szervek is lehetnek.
  2. A reklámprogram kidolgozása öt lépésből álló folyamat: (1) a reklám céljainak meghatározása, (2) a költségvetés meghatározása, (3) a reklámüzenet és a kreatív stratégia kiválasztása, (4) a médium kiválasztása, (5) a kommunikáció és a reklám forgalomra gyakorolt hatásának értékelése.
  3. Az értékesítésösztönzés olyan, többnyire rövid ideig ható ösztönzőeszközök együttese, amelyek célja, hogy a fogyasztók vagy a kereskedelem gyorsabban vagy többet vásároljon, vagy vegyen igénybe meghatározott termékeket vagy szolgáltatásokat.
  4. Az értékesítésösztönzés használatakor a vállalatnak meg kell határoznia céljait, ki kell választani az eszközöket, ki kell dolgoznia a programot, el kell végeznie annak előtesztelését, meg kell valósítania, és ellenőriznie kell, majd pedig értékelnie kell a program eredményeit.
  5. Az események és élmények arra kínálnak lehetőséget, hogy részesei lehessünk a fogyasztók életének rendkívüli és személyes pillanatainak. Az eseményeken való részvétel révén a szponzor bővítheti és elmélyítheti célpiacához fűződő kapcsolatát. Ez azonban csak megfelelően menedzselt szponzorálás esetén lehetséges.
  6. A public relations (PR) azokat a különböző programokat jelenti, amelyek célja egy vállalat imázsának vagy egyes termékeinek népszerűsítése vagy védelme. A marketing public relations (MPR), amely támogatja a marketingosztályt a vállalat vagy a termék népszerűsítésében és arculatteremtésében, alkalmas lehet arra, hogy a reklámköltség töredékéért befolyásolja a közvéleményt, ugyanakkor gyakran hihetőbb is. A PR legfontosabb eszközei a közlemények, az események, a hírek, a közösségi ügyek, az identitáshordozók, a lobbitevékenység és a társadalmi felelősségvállalás.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave