Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


A kutató és a válaszadó

Az üzleti tudományokban a kutató-résztvevő (alany) közötti kapcsolat a kutatási folyamat legérzékenyebb eleme. A kutatók viszonylag gyakran rágódnak azon, vajon tájékoztassák-e a résztvevőt a kutatás valódi céljáról. Úgy vélik, hogy ha elmondanák a teljes igazságot, akkor a válaszadó elutasítaná a részvételt vagy nem lenne hajlandó teljes mértékben együttműködni. Hallgatóink, amikor egy vállalatnál szakmai gyakorlatukat töltik, és egy bizonyos vállalat problémájáról szakdolgozatukat írják, gyakran akarnak versenyelemzést készíteni. Ha a versenytársakról nem állnak rendelkezésre információk, akkor szeretnének meginterjúvolni néhány riválist. Ebben az esetben úgy vélik, hogy ha felfedik a tényt, hogy az egyik konkurens cégnél vannak gyakorlaton, a másik vállalat szóba se fog állni velük. Véleményünk szerint őszintének és nyitottnak kell lenni a résztvevőkkel, meg kell őket győzni arról, hogy semmilyen veszély nem fenyegeti őket. Az etikai szabályok megsértését gyakran rejtett megfigyeléssel és az adatgyűjtés során alkalmazott megtévesztéssel azonosítják. Az egyik lehetséges megoldás, ha végiggondoljuk, hogy a résztvevőnek jogában áll-e megismerni a teljes igazságot vagy sem. Churchill (1999: 50) a kutató-résztvevő közti kapcsolat nyolc területén mutatja be az etikai aggályokat (lásd 2.1. táblázat).

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave