Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Adatgyűjtés néhány kultúrák közötti kutatásban

Néha nehéz ezeket az adatokat úgy osztályozni, hogy az összhangban legyen a szóban forgó vizsgálattal. Lehetséges, hogy a változókat másként határoztuk volna meg, vagy a mértékegység teljesen más lehetett volna, és így teljesen érvénytelenné tenné az összehasonlítást. Például amikor kisebb cégek exportmagatartását vizsgáljuk, felhasználhatnánk a különböző országokban készült tanulmányokat, és összehasonlíthatnánk azok eredményeit a mi megállapításainkkal. Ám ha közelebbről megnézzük, kiderülhet, hogy a „kisebb cégek” kategóriát különbözőképpen definiálják. A méret meghatározásához (kicsi, közepes vagy nagy) különböző mértékegységeket használtak. A méretet egyes tanulmányok az értékesítés alapján határozták meg, mások a foglalkoztatottak száma alapján, megint mások a nyereség vagy az elfoglalt négyzetméternyi terület alapján, mint például a kiskereskedelemmel foglalkozó cégek esetében.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave