Grønhaug Kjell, Ghauri Pervez

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban


Könyvünk célja

E könyv célja, hogy segítsen a diákoknak megszabadulni attól a hiedelemtől, hogy a kutatás „túlságosan tudományos” vagy „túl elvont dolog”, és az üzleti tanulmányokban szükségtelen. Továbbá segíteni kíván abban, hogy megértsék a tudomány és a kutatás nyelvét és módszerét, azt, hogy a megfelelően strukturált és érvekkel alátámasztott jelentések miért lehetnek meggyőzőbbek és megbízhatóbbak, mint a véletlenszerű megközelítésen vagy a józan észen alapuló beszámolók. Véleményünk szerint a tudományos és a józan észen alapuló megközelítésben sok közös vonás található. A tudományos megközelítés azonban a józan ész szisztematikusabb és ellenőrzött kezelési formája. A laikus is elméletekkel és koncepciókkal dolgozik, csupán lazábban. Az emberek gyakran bármit elfogadnak, ami látszólag egybecseng meggyőzéseikkel és értékeikkel: a munkanélküliség emelkedésének az oka a bevándorlás, vagy az üzleti életben minél többet költünk reklámozásra, annál többet leszünk képesek eladni stb. A tudományos megközelítés viszont először szisztematikusan megvizsgálja a feltételezéseket és hipotéziseket, s csak utána fogadja vagy veti el őket.

Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 859 0

Ez a világos és lényegretörő kézikönyv ideális azoknak, akik szakdolgozatot vagy beszámolót írnak, elemzéseket készítenek. A Kutatásmódszertan az üzleti tanulmányokban megmutatja, hogyan kell megfogalmazni a problémát, kiválasztani a kutatási módszert, érvelni és motiválni, valamint hogyan kell az adatokat összegyűjteni, elemezni és bemutatni.

Amire az olvasónak szüksége van, s itt egy helyen megtalálja:

• tanácsok a kutatási probléma megfogalmazásához - felkészít a kérdés és a célkitűzések megértésére, mielőtt hozzálátna a munkához;

• a különböző módszerek jelentőségének magyarázata - szisztematikus megközelítést nyújt a kutatás folyamatához;

• a különböző kvalitatív és kvantitatív módszerek értékelése - segít kiválasztani a projekthez leginkább megfelelő módszert;

• a kutatási elméletek és ezek gyakorlati alkalmazásának ismertetése - valós, gyakorlati összefüggésben segíti az elmélet megértését;

• világos, tömör és hasznos jelentések elkészítése - a szerkezeti felépítés követelményeit és lehetőségeit összefoglalja.

A nagy sikerű mű negyedik, átdolgozott kiadása a kultúrák közötti kutatás témáját, az etikai szempontokat és a kvalitatív szoftverek alkalmazásait is sorra veszi.

Hivatkozás: https://mersz.hu/ghauri-gronhaug-kutatasmodszertan-az-uzleti-tanulmanyokban//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave