Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Gyakorlati feladatok

Szerepjáték
  1. Ön egy nagy ipari marketingvállalatnál dolgozik marketingkutatási elemzőként. Főnöke, a piackutatási vezető, nagy tekintélyű statisztikus, aki nem hisz az olyan kezdetleges technikák használatában, mint például a gyakorisági eloszlás, a kereszttáblák és az egyszerű t-próbák. Győzze meg felettesét (diáktársát) az ilyen típusú elemzések hasznosságáról!
     
Terepmunka
  1. Készítsen kérdőívet, amellyel egyetemista társaitól megszerezheti a következő információkat:
    1. egy héten átlagosan mennyit költenek üdítőitalokra;
    2. egy héten átlagosan mennyit költenek egyéb, alkoholmentes italokra (tej, kávé, tea, gyümölcslé stb.);
    3. egy héten milyen gyakran fogyasztanak üdítő italt. Ezt kategóriaváltozóként a következő kérdéssel mérje: „Milyen gyakran fogyaszt üdítőitalt?” (1) egyszer egy héten vagy ritkábban, (2) kétszer vagy háromszor egy héten, (3) négy–hat alkalommal egy héten, és (4) több, mint hatszor egy héten;
    4. válaszadó neme.
    Kérdezze le a kérdőívet 40 hallgatón! Kódolja az adatokat, majd írja át őket a számítógépes elemzéshez! A férfiakhoz viszonyítva vajon a nők: (1) többet költenek üdítőitalokra, (2) többet költenek egyéb alkoholmentes italokra, (3) több üdítőitalt fogyasztanak?
     
Csoportos vita
  1. „Mivel a kereszttábláknak megvannak a maguk alapvető korlátjaik, ezt a technikát a kereskedelmi marketingkutatásban nem célszerű széles körben alkalmazni.” Vitassák meg ezt a kijelentést kis csoportban!
  2. „Miért vesztegetnénk az időnket alapvető adatelemzéssel? Végezzünk inkább kizárólag összetett többváltozós adatelemzéseket.” Vitassák meg!

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave