Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Feladatok

Kérdések
  1. Jellemezze valamennyi ország esetében azokat a környezeti sajátosságokat, amelyeket a nemzetközi marketingkutatás során figyelembe kell venni!
  2. Miért és mennyiben fontos a marketingkörnyezet figyelembevétele a nemzetközi marketingkutatás lebonyolítása során?
  3. Mit jelent a strukturális környezet? A strukturális környezet elemei hogyan befolyásolják a nemzetközi marketingkutatást?
  4. Mit jelent az információs és technológiai környezet? Az információs és technológiai környezet elemei hogyan befolyásolják a nemzetközi marketingkutatást?
  5. Mit jelent a szociokulturális környezet? A szociokulturális környezet elemei hogyan befolyásolják a nemzetközi marketingkutatást?
  6. Jellemezze a külföldi országokban a telefonos megkérdezés és a CATI helyzetét!
  7. Jellemezze a külföldi országokban az otthoni személyes megkérdezés helyzetét!
  8. Jellemezze a külföldi országokban a postai megkérdezés helyzetét!
  9. Hogyan lehet megteremteni a skálák és mérések azonosságát, ha az adatokat különböző országokból vagy kultúrkörökből gyűjtik?
  10. Milyen problémákat vet fel a kérdőív közvetlen lefordítása? Hogyan kezelhetők e problémák?
 
Gyakorlatok
  1. Készítsen rövid kérdőívet, mely a fogyasztók légi közlekedéssel kapcsolatos attitűdjét méri! Fordíttassa le a kérdőívet külföldi diákok segítségével anyanyelvükre, majd fordítsa vissza! Milyen fordítási hibák merültek fel? Javítsa ki a hibákat!
  2. Készítsen kutatási tervet a márkás farmernadrágokkal kapcsolatos fogyasztói preferenciák felmérésére az Egyesült Államokban, Svédországban, Hongkongban és Kínában! Azonosítsa a szekunder adatok forrásait, döntsön arról, szükség van-e kvalitatív kutatásra; határozza meg az egyes országok esetében alkalmazandó megkérdezési módszereket, válasszon ki egy vagy több skálázási technikát, készítsen angol nyelvű kérdőívet, és javasoljon megfelelő mintavételi eljárást valamennyi ország esetében!

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave