Naresh K. Malhotra, Simon Judit közreműködésével

Marketingkutatás


Internetes és számítógépes feladatok

  1. Ön a Coca-Cola tanácsadója és a Diet Coke marketingkutatásán dolgozik.
    1. A rendelkezésére álló könyvtári online adatbázis segítségével keresse meg a Coca-Cola cégről, a Diet Coke-ról és az üdítőital-iparról az elmúlt évben megjelent cikkeket!
    2. Látogassa meg a Coca-Cola és a PepsiCo honlapjait és vesse össze az azokon megtalálható információkat!
    3. Az Internetről gyűjtött információk alapján írjon egy jelentést a Diet Coke környezeti összefüggéseiről!
  2. Válasszon ki egy céget! Szekunder forrásokat használva keressen információkat a cég és iparága éves értékesítéséről tíz évre visszamenőleg! A megoldás során használjon táblázatkezelő programot, mint például az Excel, vagy bármilyen más számítógépes statisztikai programot, és annak segítségével határozzon meg egy grafikus modellt, amely megmutatja az adott cég és az iparág értékesítésének arányait!
  3. Nézze meg versenytárs sportcipőmárkák (Nike, Reebok, Adidas) honlapjait! Az azokon található információk elemzésével nevezze meg azokat a tényezőket vagy választási kritériumokat, amelyek alapján a fogyasztók döntenek, melyik márkát veszik meg!
  4. A Bank of America szeretné kideríteni, hogyan növelhetné piacrészesedését, és Önt kérte fel tanácsadónak. Olvassa el a Bank of America 10-K jelentését, valamint három másik versenytársét a www.sec.gov/edgar.shtml címen, és elemezze a probléma környezeti összefüggéseit!

Marketingkutatás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 867 5

A vállalatok vezetésében kulcsfontosságú a kutatás intelligens és átgondolt alkalmazása, hogy lépést tudjanak tartani az üzleti élet változásaival. A legsikeresebbek kétségtelenül sokoldalú képzettséggel, magas szintű kommunikációs készségekkel rendelkeznek, és kreatívan képesek megközelíteni a problémákat. Jelentős eredmény, ha egy könyv, így Malhotra munkája is lehetővé teszi az olvasók számára ezen képességek megszerzését. Ez az összefoglaló mű már megállta a helyét mint az egyik legsikeresebb kiadvány ebben a témában, több mint 140 egyetemen használják az Egyesült Államokban, nyolc nyelvre fordították le, és számos különböző, angol nyelvű kiadása jelent meg. A siker annak is köszönhető, hogy a könyv a kutatás legmodernebb eszközeit - az internetet, a számítógépen futtatható elemzési szoftvereket és a legfrissebb menedzsmenttechnikákat - ötvözi, amelyek a kutatási módszertan élvonalába tartoznak.

Michael Baumgardner, PhD

A Burke Inc. elnöke és vezérigazgatója

Változik a világ. Az üzleti környezet minden eddiginél nehezebben kiszámítható, a döntéshozók újabb és újabb kihívásokkal találják szembe magukat. A megfelelő stratégia és operáció kialakításához nélkülözhetetlen a vállalat kiforrott döntéstámogatási rendszere. Ez nagymértékben alapoz a marketingkutatás legkülönbözőbb technikáira. Egyre nagyobb a jelentősége az egyszerű, gyors, de mégis megbízható kutatási módszereknek, és azok hatékony alkalmazásának. A könyv könnyen érthető, letisztult formában kínálja tálcán a ma elérhető módszertani megközelítések többségét, ezzel segítve az eligazodást a marketing különböző területein dolgozóknak és a szakma iránt érdeklődőknek.

Az olvasás során külön élményt okozott számomra, hogy ebben a kiadásban szemléletes magyar példák is segítik a megértést. Simon Juditnak, a Budapesti Corvinus Egyetem Marketing és Média Intézetének vezetőjének köszönhetően a kötet magyar esettanulmányokkal és a hazai piackutató szolgáltatások bemutatásával is jelentősen bővült.

Napjainkban egyre nagyobb hangsúlyt kap a kutatás területén a célirányosság, az eredményorientáltság. Nagy értéke a könyvnek, hogy szinte kultúrát teremtve, mind a nemzetközi, mind a magyar példákat az üzleti környezet bemutatásával kezdi, és nem fejezi be a szorosan vett kutatási eredmények ismertetésével, hanem megvilágítja azt is, hogy milyen döntések születtek, és azok milyen üzleti eredményeket hoztak. Nagyon fontos, hogy a jövő szakmai generációi felismerjék a teljes folyamat egységének fontosságát, mivel a marketingkutatás csak így tud érdekes, de öncélú hobbi helyett versenyelőnyt nyújtó komoly döntéstámogató eszközzé válni.

Müller Kornél

CMI igazgató, Közép-Kelet-Európa

Unilever

Hivatkozás: https://mersz.hu/malhotra-simon-marketingkutatas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave