Bauer András, Kolos Krisztina (szerk.)

Márkamenedzsment


A helyi márkamenedzser feladatai197

A márkamenedzser a helyi vagy manapság legtöbbször multinacionális cég leányvállalatának egy vagy több márkájáért felel. Legfontosabb feladata, hogy a helyi piacon meggyőzze a fogyasztókat arról, hogy saját márkája a legjobb választás, így növelve az eladást és a piaci részesedést. A legtöbb esetben a márkamenedzser feladata felöleli a termékmenedzsmentet is, esetleg junior termékmenedzserek segítik munkáját. A napi munka folyamán fontos szerepet kap a különböző társosztályokkal történő folyamatos egyeztetés. Például a havi vagy éves eladási tervek és promóciók tervezése/követése egyeztetést igényel az értékesítési csapattal, a készletek és a beszerzés nyomon követése a logisztikával, a projektek megvalósíthatósági számításai a pénzüggyel, a kampányok tervezése és lebonyolítása az ügynökségekkel, és nem utolsósorban az eladáshelyi marketinganyagok (POS) tervezése és legyártása a trade marketinggel, az esetleges központi irányvonalak betartása mellett. Korábban már említésre került, hogy a márkamenedzser feladatkörének meghatározása nagyban függ a cégkultúrától és a szektortól is. Így az alábbiakban négy gyakorlati példán keresztül kerülnek bemutatásra a márkázással kapcsolatos feladatok.198

Márkamenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 010 6

A Bauer András és Kolos Krisztina által szerkesztett Márkamenedzsment könyv hiánypótló munka a hazai szakkönyvpiacon. A márkákkal már jó ideje foglalkozó gyakorló szakemberként úgy vélem, hogy a könyv a márkamenedzserek számára nélkülözhetetlen ismereteket mutatja be, a sok gyakorlati példa pedig segíti az ismeretek alkalmazhatóságát. A könyv érdemei közül fontos kiemelnem annak sokszínűségét; az olvasó érdeklődése és munkatapasztalatai alapján kedvére válogathat az egyes témák közül, amelyek a szolgáltatások márkázásától kezdve, a luxusmárkákon keresztül a high-tech márkákig számos izgalmas alkalmazási területet ölelnek fel. Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akik tanulmányuk vagy már munkájuk kapcsán, kezdőként vagy tapasztalt marketingesként márkamenedzsmenttel foglalkozva ismereteiket kívánják bővíteni, felfrissíteni.

Szokolai Júlia

Üzletág vezető, Nestlé

Hallgatóként mindig szerettem valós adatokon és élő példákon keresztül tanulni, ezért nagyon örülök, hogy elkészült ez a könyv. Külön büszkeség, hogy egy olyan projekt is bekerült ebbe a válogatásba, amin sokat és nagy kedvvel dolgoztam. A könyv számos hazai és nemzetközi példa segítségével szemléletesen mutat be a márkákkal foglalkozó szakemberek számára olyan releváns kérdéseket, mint például a globalizáció vagy a digitális világ kihívásai. Ajánlom e könyvet mindenkinek, aki többet szeretne tudni a márkák izgalmas világáról.

Csanda Gergely

Kommunikációs vezető, NN Biztosító

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-kolos-markamenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave