Bauer András, Berács József

Marketing


A mátrix-szervezet és az újabb tendenciák, a marketingvállalat

Az eddig tárgyalt szervezeti formák különféle kombinációi közül (hisz tiszta formában csak nagyon kevés működik) kiemelt szerepet kapott a szakirodalomban az ún. mátrix-szervezet. Ebben az esetben nem egy, hanem két szervezetképzési ismérv, azaz pl. a funkcionális és a termékelvű vagy a funkcionális és a területi tagozódás egy kétdimenziós mátrixot alkotva egyenrangúként jelenik meg. Minden egyes termékcsoportnak megvan az összes funkcionális részterületre szakosodott felelőse, és fordítva. Ezáltal hatalmi egyensúlyt lehet teremteni a különböző területek között. Ha viszont felerősödnek a külső konfliktushelyzetek (dinamikus piaci változások következtében), akkor megnőhet a rivalizálás, amelynek következtében a mátrix-szervezet eltolódik a funkcionális vagy a divizionális szervezet irányába.

Marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 007 6

Nehezen találni ma Magyarországon olyan marketing szakembert vagy vállalati felsővezetőt, aki ne ismerné ezt a könyvet. Jómagam közel húsz éve fogtam először kézbe „a" Bauer-Berács egy példányát, és most nagy élvezettel olvastam a legújabb, immáron negyedik, átdolgozott kiadást. Friss, modern szemlélet, olvasmányos stílus és izgalmas gyakorlati példák jellemzik, amelyek a legújabb nemzetközi kutatások eredményeit mutatják be. Jó szívvel ajánlom a jövő és a jelen marketing szakembereinek és vállalati felsővezetőinek is!

Seres Miklós ügyvezető igazgató

Hilti (Hungária) Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/bauer-beracs-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave