Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


A kapcsolati magatartások változatossága

A legtöbb vállalat a beszállítói kapcsolatok széles skáláját használja, amelyre az érintettség különböző fokozatai jellemzőek. Egy friss tanulmányban Bensaou megállapította, hogy a cégek „…inkább kiegyensúlyozott portfóliót alkalmaznak a kapcsolatok különböző típusaiból, mint hogy egy típusra támaszkodjanak” (Bensaou, 1999). A vállalatoknak mind magas, mind alacsony érintettségű kapcsolatokra is szükségük van, részben azért, mert a különböző érintettségi szintek különböző költségekhez és előnyökhöz vezetnek, részben pedig azért, mert korlátozottak a beszerzési kapcsolatok menedzsmentjére szánt erőforrások. Spekman és szerzőtársai megfigyelése szerint „…nem minden beszállító egyforma, nem is kell annak lenniük” (Spekman, Kamauff és Spear, 1999).

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave