Gelei Andrea, Mandják Tibor (szerk.)

Dzsungel vagy esőerdő?

Az üzleti kapcsolatok hálózata


Ellenőrzési (befolyásolási) dimenzió

A szoros üzleti kapcsolat létrehozásának másik fontos indoka lehet, hogy a kapcsolat révén az egyik fél fokozottabb ellenőrzést (befolyást) gyakorolhat a másik félre, jelentősen csökkentve ezzel saját beszerzéseinek vagy értékesítéseinek bizonytalanságát. A partner feletti ellenőrzés (befolyás) növelése javítja a vállalat esélyeit arra, hogy pontosabban előre jelezze környezetének változásait és egyben nagyobb hatást is gyakorolhasson ezekre. Az üzleti kapcsolat ellenőrzésének (befolyásolásának) képessége a két partner észlelt hatalmának függvénye. A kapcsolat fennállása és működése során az észlelt hatalom változhat. Az észlelt hatalom mértéke annak a függvénye, hogy a felek milyen erőforrások birtoklását tételezik fel a másikról, illetve hogy a partnerek számára mennyire fontos az adott üzleti kapcsolat. A szervezetközi hatalom attól függ, hogy a felek mennyire képesek jutalmazni vagy elnyomni egymást a cserén keresztül vagy az információkhoz való hozzáférés adta relatív előnyök kihasználásával. A szervezetközi hatalom forrása a példaerejű magatartás, ami azt jelenti, hogy az egyik fél arra kívánja használni a kapcsolatot, hogy ennek keretében megtanulja, vagy pontosabban eltanulja, a másik fél valamilyenfajta viselkedését.

Dzsungel vagy esőerdő?

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 868 2

Minden gyakorló menedzser, minden az üzleti tudományokat különböző szinten tanuló hallgató részére életbevágóan fontos azoknak a komplex üzleti hálózatoknak a megértése, amelyekben a vállalatoknak tevékenykednie kell. Ez a könyv az üzleti hálózatokra vonatkozó legfontosabb cikkek gyűjteménye, egyben avatott vezetőként segíti az olvasót az üzleti hálózatok megértésében és az azokban való eredményes cselekvésben. Meggyőződésem, hogy értékes olvasmány mindazok számára, akik érdeklődnek a modern üzleti élet valósága iránt.

David Ford

a „Business Marketing" könyv szerkesztője és társszerzője

a business marketing professzora

az IMP Group egyik alapítója

Az IMP kutatócsoport képviselői nem a vállalatot, hanem az üzleti kapcsolatot tekintik a gazdaság alapegységének. Vallják, hogy egy vállalat egyedül üzleti kapcsolatai révén nyerheti el értelmét. E kapcsolatok szövete maga az üzleti hálózat, mely globalizálódó világunkban mindinkább a versenyképesség, az innováció forrásává válik. Ajánlom e könyvet mindazoknak, akik szívesen bővítik ismereteiket e megközelítéssel, illetve azon fogalmakkal, melyek révén a hálózati gazdaság belső törvényszerűségei még inkább megragadhatóvá, elemezhetővé válnak.

Hernádi Zsolt

a MOL-csoport elnök-vezérigazgatója

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-mandjak-dzsungel-vagy-esoerdo//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave