Veres Zoltán, Hoffmann Márta, Kozák Ákos (szerk.)

Bevezetés a piackutatásba


Kísérlet

A múltbeli eseményeken és tapasztalatokon alapuló megkérdezések rávilágíthatnak a jövőbeni eseményekre és összefüggésekre, de a fogyasztói döntéseket szimulálni, „a valóságot előre jelezni” leginkább a kísérletek képesek. A módszer alapvető funkciója az, hogy a függő és független változókat, azaz az ok-okozati összefüggéseket vizsgálja, tehát hogy az adott feltételrendszerben a fogyasztók (tesztszemélyek) hogyan viselkednek, és miképpen változtatják meg magatartásukat egy megtervezett feltételrendszer körülményei között. A módszer alapelve az, hogy a vizsgálandó jelenséget „laboratóriumi körülmények” között játszatják le és figyelik meg. A laboratóriumi környezet itt azt írja le, hogy a kutatást nem olyan feltételrendszerben hajtjuk végre, mint az egyébként lejátszódik, hanem a jelenséget illetve a folyamatot mesterségesen megváltoztatott körülmények közé helyezzük. Ebből következően a kísérletekben mindig van egy vagy több mesterséges elem. (Például egy „szokásos” áron értékesített tusfürdőt más fogyasztói áron helyezünk ki a pénztárgép mellé, miközben a termék rendszerint a kozmetikai cikkek osztályán kapható.) Más szavakkal ez azt jelenti, hogy a kutatás tárgyául szolgáló jelenséget nem biotikus (természetes), hanem mesterségesen „összeállított feltételrendszerben” vizsgálják, még ha a „fizikai helyszíne” egy kereskedelmi egység, egy „kvázi természetes” környezet is.

Bevezetés a piackutatásba

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 003 8

Vannak azok a szakkönyvek, amiket álmatlan éjszakákon veszünk elő altató helyett. Na, ez a könyv garantáltan nem az. Jó érzés töltött el, amikor először végiglapoztam. Lám csak, lehet egy magyar nyelvű piackutatási szakkönyv is érdekes, olvasmányos, egyben professzionális. És gyakorlatias, a legfejlettebb módszertanok csínja-bínja benne van világos példákkal alátámasztva. Sokkal tovább megy az alapoknál, A tapasztalt marketingesnek is rengeteg jó tippet, javaslatot tartogat. A jobb cégek a kutatásra ma már nem költségként, hanem beruházásként tekintenek. Ennek a beruházásnak akkor a legjobb a megtérülése, ha minden résztvevő - a piackutató, a marketinges, de még a pénzügyi vagy a csúcsvezetők is - egy nyelvet beszélnek. Ezt a könyvet mindenkinek ajánlom szíves fogyasztásra.

Müller Kornél,

Senior CMi Director, Unilever Europe, Rotterdam

Ajánlom ezt a könyvet mindazoknak, akiknek kutatási kérdéseik vannak, akik látni szeretnék a kérdésekre kapható válaszok optimális módszereit. Ajánlom azoknak, akik időről időre frissítik tudásukat, hiszen ez a kötet a marketing szakmai könyvtár elengedhetetlen darabja. Ajánlom az új kollégáknak, akik most ismerkednek a szakma ezen területével, és stabil tudásbázisra vágynak. Az elméletben felkészült, gyakorlatban tapasztalt szerzők a piackutatás klasszikus, a szakmai intelligencia körébe tartozó módszerek, valamint a mai kor legújabb kutatási lehetőségeinek sokszínű világába vezetik be az érdeklődő olvasót.

Dr. Törőcsik Mária

egyetemi tanár, Pécsi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/veres-hoffmann-kozak-bevezetes-a-piackutatasba//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave