Gelei Andrea, Dobos Imre, Bódi-Schubert Anikó

Üzleti kapcsolatok kutatása


Az üzleti kapcsolatok elemzése során alkalmazott módszertani megoldások

Az életciklus-koncepció és annak klasszikus matematikai leírása (Bass, 1969) számos tudományágban játszik meghatározó szerepet. E tudományterületek között szerepel a gazdálkodástudomány is, melyen belül az életciklusmodell több jelenséget volt már képes az eddigiekben is magyarázni. Így pl. az innováció terjedésének diffúziós jelensége (Utterback–Abernathy, 1975), vagy éppen a marketing területéről a termék–életciklus modellje, mely adott termék piaci elterjedését, értékesítési volumenének (vagy árbevételének) növekedését, változását megragadó modell (Kotler, 1988). Az életciklus-modellek matematikai alakját a kutatók a logisztikus görbével írják le. Ezekben az alkalmazásokban az életciklus-modellek empirikus elemzésének lényegéhez tartozik egy konkrét, kiemelt változó időbeli alakulásának elemzése. Az üzleti kapcsolatok életcikluselemzésének irodalma az eddigiekben az életciklus egyes szakaszaihoz ugyan hozzárendelt változót, jellemzően többfélét is (pl. tanulás intenzitása, befektetések szintje, elkötelezettség szintje) (Ford et al., 2003), de a szerzők az eddigiekben egyik dinamikus, tehát az adott mutató időbeli alakulását megragadó mérésére sem tettek kísérletet. Ily módon arra sem került sor, hogy kvantitatív eszközökkel vizsgálják, vajon az életciklus-modell valóban alkalmas-e az üzleti kapcsolatok időbeli fejlődésének megragadására.

Üzleti kapcsolatok kutatása

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 004 5

Gelei Andrea, Dobos Imre és Bódi-Schubert Anikó könyve az Üzleti kapcsolatok kutatása címet viseli ugyan, azonban a szerzők a fontos és előremutató módszertani sajátosságok mély és alapos elemzése mellett meghatározó jelentőségű stratégiai és elméleti kérdéseket is tárgyalnak. A kötetben bemutatott új módszertani megközelítések alapvető hasznossága abban rejlik, hogy könnyebben hozzáférhetővé, mérhetővé és ezáltal hatékonyabban kezelhetővé teszik az üzleti kapcsolatok menedzselését. A szerzők olyan hiánypótló módszereket dolgoztak ki, amelyek nagymértékben megkönnyítik a kutatók és - nem utolsósorban - a valóban nemzetközi színvonalú tevékenységre törekvő vállalati vezetők munkáját abban, hogy eredményesebben tájékozódhassanak a nemzetközi üzleti hálózatok bonyolult, szövevényes dzsungelében. A könyv megbízható iránytűként segíti az olvasót napjaink komplex üzleti világának mélyebb, cselekvő megismerésében.

Mandják Tibor, kutatóprofesszor, EM Normandie (Normandy Business School), Le Havre, Franciaország

Az elmúlt évtizedekben a globalizáció az üzleti világ teljes átalakulását hozta magával. A korábbi, személyes vagy csoportkapcsolatokon alapuló tradicionális üzleti modelleket hálózatok bonyolult együttműködése váltotta fel. Nagy földrajzi távolságok, kulturális különbségek, a kereslet-kínálat kiegyensúlyozatlansága napi kihívást jelentenek a vállalatok menedzsmentje számára. Együttműködni - de hogyan? Az üzlet lényege ugyanaz maradt, de felépítése, sikeres működtetése új szaktudást igényel. Rendkívül inspiráló a könyv megközelítése, mert segít megérteni a globális ellátási láncok világát. A megértés pedig versenyelőny - ezért fontos számunkra, vállalati vezetőknek ez a könyv!

Jó a témaválasztás! Élő, eredeti.

Horváth Péter, Ügyvezető Igazgató, Gondrand Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-dobos-bodi-schubert-uzleti-kapcsolatok-kutatasa//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave