Gelei Andrea, Dobos Imre, Bódi-Schubert Anikó

Üzleti kapcsolatok kutatása


Kutatási eredmények

Kutatási hipotézisünk tesztelése a diadikus adatelemzés regressziószámításának alkalmazását igényelte (Gonzalez, 2010). Ennek elvégzése előtt azonban szükség volt a diadikus adatelemzés homogenitásvizsgálatának elvégzésére. Ennek során az eredmények felviteli sorrendre való érzékenységét is teszteltük. A homogenitásvizsgálatot a szakirodalom ajánlása szerint, az ún. csoporton belüli korreláció segítségével, a Pearson-féle korreláció használatával végeztük el (Gonzalez–Griffin, 2000; Kenny et al., 2006). A homogenitás kérdése kutatásunk során kiemelt jelentőségű a társas jellemzők, így egymás ismerete, a pár és a vállalat iránt érzett bizalomra méltóság szintjei esetében. Az adatbázisban ezek az összetartozó párok az Ismertség1 és Ismertség2, a Megbízhatóság1 és Megbízhatóság2, valamint a MegbízVáll1 és a MegbízVáll210 változók közötti korrelációk számítását és értékelését igényelte. Az ezekkel kapcsolatos eredményeket mutatja az 5.11. táblázat. A személyek ismertségével és megbízhatóságával (azaz bizalomra méltóságával) kapcsolatos változók közötti korrelációk szignifikánsak és közepesen erősek, tehát várható, hogy a mintában szereplő párokat alkotó személyek ezekre a társas jellemzőket vizsgáló kérdésekre nem adnak lényegesen eltérő válaszokat. E tekintetben a válaszok homogének, azaz felcserélhető esetről beszélhetünk.

Üzleti kapcsolatok kutatása

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 004 5

Gelei Andrea, Dobos Imre és Bódi-Schubert Anikó könyve az Üzleti kapcsolatok kutatása címet viseli ugyan, azonban a szerzők a fontos és előremutató módszertani sajátosságok mély és alapos elemzése mellett meghatározó jelentőségű stratégiai és elméleti kérdéseket is tárgyalnak. A kötetben bemutatott új módszertani megközelítések alapvető hasznossága abban rejlik, hogy könnyebben hozzáférhetővé, mérhetővé és ezáltal hatékonyabban kezelhetővé teszik az üzleti kapcsolatok menedzselését. A szerzők olyan hiánypótló módszereket dolgoztak ki, amelyek nagymértékben megkönnyítik a kutatók és - nem utolsósorban - a valóban nemzetközi színvonalú tevékenységre törekvő vállalati vezetők munkáját abban, hogy eredményesebben tájékozódhassanak a nemzetközi üzleti hálózatok bonyolult, szövevényes dzsungelében. A könyv megbízható iránytűként segíti az olvasót napjaink komplex üzleti világának mélyebb, cselekvő megismerésében.

Mandják Tibor, kutatóprofesszor, EM Normandie (Normandy Business School), Le Havre, Franciaország

Az elmúlt évtizedekben a globalizáció az üzleti világ teljes átalakulását hozta magával. A korábbi, személyes vagy csoportkapcsolatokon alapuló tradicionális üzleti modelleket hálózatok bonyolult együttműködése váltotta fel. Nagy földrajzi távolságok, kulturális különbségek, a kereslet-kínálat kiegyensúlyozatlansága napi kihívást jelentenek a vállalatok menedzsmentje számára. Együttműködni - de hogyan? Az üzlet lényege ugyanaz maradt, de felépítése, sikeres működtetése új szaktudást igényel. Rendkívül inspiráló a könyv megközelítése, mert segít megérteni a globális ellátási láncok világát. A megértés pedig versenyelőny - ezért fontos számunkra, vállalati vezetőknek ez a könyv!

Jó a témaválasztás! Élő, eredeti.

Horváth Péter, Ügyvezető Igazgató, Gondrand Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/gelei-dobos-bodi-schubert-uzleti-kapcsolatok-kutatasa//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave