Hofmeister-Tóth Ágnes

A fogyasztói magatartás alapjai


A gyerekek és a reklámok

Manapság a gyerekek egyre gyakrabban válnak a reklámok tárgyaivá és célpontjaivá, mert nemcsak alanyai, de szereplői is reklámoknak. A gyerekeknek szóló reklámok azért sikeresek, mert ez a korosztály igen könnyen befolyásolható, hiszen nincs még szilárd értékrendje, alapvetően vágyai vezérlik, és azonnali szükségletkielégítésre törekszik A gyerekek könnyen fogékonnyá válnak az új ismeretekre. A reklámokból folyamatos impulzusokat kapnak, és ezek nyomán újabb és újabb szükségleteik alakulnak ki. A termékinformáció iránti igény világszerte növekszik, hiszen a fogyasztó a szükségleteinek, igényeinek és pénztárcájának megfelelő termékeket és szolgáltatásokat csak elegendő információ birtokában választhatja ki. Ha a reklámtól elzárjuk a gyermekeket, idegen marad számukra a kereskedelem világa, amelybe egy napon óhatatlanul belecsöppenek. A tájékozott fogyasztók új nemzedékének érdekében kell a gyerekeket segíteni, hogy minél előbb kapcsolódjanak be a családi vásárlási döntési folyamatba. A fogyasztó hosszú nevelési folyamattal válik „éretté”. A folyamat akkor kezdődik, amikor a gyermek megtanulja, hogyan kell fogadni és feldolgozni a fogyasztói információkat. Nem várható el, hogy a gyermek, aki a kereskedelmi élet realitásaitól elzárva nő fel, felnőttként automatikusan „tanult” fogyasztóként viselkedjen.

A fogyasztói magatartás alapjai

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 059 889 7

A sikeres marketingstratégiák kialakításához nélkülözhetetlen a hazai és más kultúrákban élő potenciális vásárlók várható magatartásának alapos ismerete. A fogyasztói magatartás tanulmányozása magában foglalja az olyan megfigyelhető magatartásokat, hogy mit, mennyit vásároltak, kik és hogyan vásárolták, illetve fogyasztották a terméket. Magában foglalja továbbá az egyéni szükségleteket, érzékeléseket, azt, hogy milyen információval rendelkeznek a fogyasztók, hogyan dolgozzák fel az információkat, hogyan értékelik az alternatívákat, illetve hogyan éreznek a termék birtoklásáról.

A könyv megírásával az volt a célom, hogy áttekintést adjak azokról a legfontosabb elméletekről és koncepciókról, amelyek segítik az olvasót a fogyasztói magatartás megértésében. A könyvben az olvasó bepillantást nyerhet a vásárlói döntések bonyolult mechanizmusába, és megismerkedhet a véleményalkotást befolyásoló legfontosabb tényezőkkel, mindazokkal a külső és belső hatásokkal, amelyek fogyasztói döntéseinket meghatározzák. Ha megértjük az egyéni fogyasztó döntéseinek lényegét, akkor hatásosabban és eredményesebben léphetünk ki a piacra, vehetünk részt a piaci versengésben, határozhatjuk meg marketingstratégiánkat. A könyv a felsőoktatásban marketinget tanulóknak és oktatóknak, valamint azoknak a gyakorlati szakembereknek ajánlható, akik szeretnék a fogyasztói magatartást mélyebben megérteni.

A szerző

Hivatkozás: https://mersz.hu/hofmeister-toth-a-fogyasztoi-magatartas-alapjai//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave