Papp Ilona (szerk.)

Szolgáltatási menedzsment


Tanácsadói tulajdonságok, jellemzők

Ahhoz, hogy valakiből jó tanácsadó válhasson, valószínűleg nélkülözhetetlen a jó megfigyelő, a kreatív szelektáló és értékelő képesség, a gyors tanulási és szintetizáló képesség, a határozottság és a kellő mértékű önbizalom. A tanácsadási munkafolyamat − amelynek modelljét a 6.3. sz. ábra szemlélteti − minden fázisában jelentős szerepe van a közvetlen interaktív kommunikációnak, a megbeszéléseknek, interjúknak, tárgyalásoknak. A különböző megbízások teljesítéséhez, a folyamatosan eredményes tanácsadói munkához a rugalmas alkalmazkodás, a kiegyensúlyozott, nyugodt magatartás, viselkedés és a feszültségek, kiélezett szituációk elviselésének hajlama ugyancsak szükségesnek látszik. Minél kisebb méretű a szolgáltatócég, és minél gyakoribb a megbízóval való követlen kapcsolat szükségessége, annál fontosabb kritérium a gyors kontaktusteremtés és a bizalom elnyerésének képessége, vagy a magas szintű tárgyalási készség és az emberi reakciók értékelésének képessége. Ez utóbbi tulajdonság-, illetve adottságcsoport azonban valamilyen mértékben minden tanácsadónál szükséges, hiszen a legritkább esetekben valósítható meg nagy cégeknél is az, hogy a tanácsadó munkában részt vevő munkatárs ne kerüljön személyes kapcsolatba a megbízóval.

Szolgáltatási menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2017

ISBN: 978 963 454 161 5

Hivatkozás: https://mersz.hu/papp-szolgaltatasi-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave