Horváth Dóra, Bauer András (szerk.)

Marketingkommunikáció

Stratégia, új média, fogyasztói részvétel


Az információkeresés technológiai kontextusa

Az információfogyasztás szorosan összefügg az embert körülvevő technológiával: mind az üzenetek létrehozása, mind azok feldolgozása közvetlenül kötődik az információt közvetítő közeg (média) aktuális fejlettségi szintjéhez (McLuhan, 1964). Kezdve a személyközi kommunikációval, az írásbeliség megjelenésén és az ipari forradalommal párhuzamosan annak tömeges elterjedésén keresztül, az írott majd a vizuális tömegkommunikáció megjelenésén át a mindenütt jelen lévő digitális média kialakulásáig. A média nemcsak a fogyasztók információ-hozzáférését, -elérését és információs teljesítőképességét növeli, de szűrőként is funkcionál az információ feldolgozásában, értelmezésében. A technológiai determinizmus elmélete szerint így a médium legalább akkora hatással van az információbefogadásra és -feldolgozásra, mint maga az üzenet. Ezáltal a médiatechnológia közvetlenül is befolyásoló erővel bír a társadalom életmódjára a tekintetben, hogy elemében formálja át az emberek magukról és a világról alkotott képét (Griffin, 2003). Más lesz ugyanis az üzenet és a jelentéstartalom még ugyanazon szavak használatakor is, ha azokat személyesen adja át valaki, írásban közli, nyomtatásban jelenteti meg vagy elektronikusan, (mozgó)képekkel, hangokkal illusztrálva közli azokat.

Marketingkommunikáció

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 722 7

Talán soha nem volt még ennyire összetett és bonyolult a kommunikáció világa, mint napjainkban. Így talán soha nem volt még ennyire időszerű egy korszerű, átfogó szakmai anyag összeállítása, amely úttörő módon, tudományos részletességgel foglalkozik a legújabb tendenciákkal, jelenségekkel, módszerekkel, beleértve olyan területeket is, mint a közösségi média vagy az informális kommunikáció. Alapmű, a szerzőkhöz méltó igényes kivitelben.

Mezriczky László, a Magyar Reklámszövetség alelnöke

Csak első pillantásra merész megközelítés a marketingkommunikáció és a galaxis világának, logikájának párhuzamba állítása. Valójában kézenfekvő és illusztratív kulcs egy struktúrájában és alapelveiben évtizedek óta stabil keretek és paradigmák erőterében állandóan változó, táguló és zsugorodó, leglényegét kaméleon természetén keresztül megőrző üzleti tudomány bemutatására. A Földünk tűrőképességének végső határait feszegető gazdaság mozgását, a marketingkommunikációnak a Naphoz hasonlóan egyszerre életet adó és pusztítani képes erejét az életterét kinövő ember az univerzum világából vett hasonlatokkal értheti meg igazán. Részleteit, szakmai tartalmát illetően is remek könyv, figyelmünkre és időnkre érdemes.

Nagy Bálint, tanszékvezető, IBS

A digitalizálódás rendkívül érdekesen alakítja át a marketingkommunikáció lehetőségeit, kereteit, működését. Az ebben részt vevők köre kitágul, szerepük megváltozik. Ez a szakkönyv átfogó tudást ad a modern kommunikáció összetett és egyben izgalmas világáról, atomi szinten és galaktikus összefüggésekben is.

Novák Péter, Interactive Advertising Bureau Hungary, elnök

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-bauer-marketingkommunikacio//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave