Deli-Gray Zsuzsa, Árva László (szerk.)

Turizmusmarketing esettanulmányok


Egy kistelepülés vonzerőlistája

– Talán mert van múltunk – válaszolta azonnal a mindenki által csak „tanár úrként” hívott történelemtanár. – Az 1061-ben kelt adománylevél már említi a településünket. A 17. század végén és a 18. század elején önmagukat rácoknak nevező boszniai horvátok telepedtek le itt. A 17–18. század fordulóján a megmaradt magyar népesség mellé betelepedett katolikus délszlávok, akik magukat rácoknak nevezték, sajátos kultúrát teremtettek, amelyben harmonikusan elegyednek a magyar és a rác elemek. Ne felejtsük el azt sem, hogy ez volt a legnagyobb paprikaőrlő település, komoly paprikamalommal és még 13 dunai vízimalomban őrlettek a paprikát. Na persze az államosítás után megszűnt a körzet paprikafeldolgozó ipara. Azért az átutazóknak még mindig látványosság, hogy minden év őszén paprikafüzérek karéjozzák a porták házait. Messze földön híres a paprikás rétes vagy a paprikás-tojásos kelt kalács, a halászléről meg ne is beszéljünk, na halljátok, most az jól is esne.

Turizmusmarketing esettanulmányok

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 718 0

Érdeklődéssel olvastam végig a Turizmus-marketing esettanulmányok című könyvet és nyugodtan állíthatom, hogy nemcsak az oktatási intézmények hallgatói számára jelent segítséget a tananyag feldolgozásához, hanem gyakorló idegenforgalmi szakemberek is haszonnal forgathatják, hiszen a szerzők olyan fontos és aktuális témákat tárgyalnak az egyes fejezetekben, melyekkel a mindennapi munkájuk során találkozhatnak a szakmában dolgozók. Különös jelentőséget ad a kötetnek, hogy az egyes témák kidolgozásakor a szerzők megtörtént eseteket vettek alapul, konkrét problémákat boncolgatnak. Jó szívvel ajánlhatom tehát a tanulmány-gyűjtemény forgatását minden turizmus iránt elkötelezett kollégának.

Molnár Gabriella elnök

Magyar Utazásszervezők és Utazásközvetítők Szövetsége

Hiányt pótló mű átfogó tematikával és módszertani megközelítéssel. A turizmus, a szolgáltatásmenedzsment és a marketing kurzusok gyakorlati részének kötelező tananyaga alap- és mesterkurzusokon egyaránt, melyre a szerzők oktatási és gyakorlati tapasztalata nyújt garanciát.

Heidrich Balázs intézetvezető egyetemi docens

Budapesti Gazdasági Főiskola

Hivatkozás: https://mersz.hu/deli-gray-arva-turizmusmarketing-esettanulmanyok//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave