A sikerélmény, a jövőkép hiánya

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Minden közösség alapvető kérdése, hogy képes-e az egyének számára boldogulást kínálni, hozzájárul-e a sikerükhöz. Egy demokratikus közegben sokat beszélünk arról, hogy ki mit tesz a közösségért, de épp ezért nem szabad elfelejteni azt az elvárást, hogy végül ez az adott embernek is jó legyen. Minden közösségben a legtartósabb tapasz a sikerélmény. Persze a siker és a kudarc alapvetően szubjektív fogalmak. Minden közösségnek meg kell határoznia a maga értékajánlatát, ígéretét az egyén számára.
 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

 

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

A Rajkban rengeteg beszélgetés folyik arról, hogy az itt töltött idő miben járul hozzá az emberek egyéni fejlődéséhez, életéhez. Láthatóan ez nagyon foglalkoztatja az embereket, mert általában frusztráló bizonytalanságban élnek. Ezt erősíti a divatos FOMO (Fear of missing out – a ki- vagy lemaradástól való félelem, vagy a FOBO (Fear of better Option – a jobb lehetőségek elszalasztásától való félelem)1 jelensége. Az emberek rengeteg lehetőség közül választhatnak, de ez egy bizonyos ponton túl nem felszabadító, hanem frusztráló, hiszen egyszerre csak egy helyen lehetnek, ugyanakkor folyamatosan szembesülnek azzal, mennyi mindenről mondanak le ezért. A Rajkban töltött idő helyett például lehetne gyakorlatot szerezni egy cégnél, külföldön tanulni – és mennyi szuper helyen, beutazni a világot vagy épp csak másokkal lenni… Egy ilyen közegben egy szervezetnek különösen törekednie kell arra, hogy azonosítsa és bemutassa a tagjainak a sikereit, megnyugtató példaképeket állítson, hogy van értelme elköteleződni, jelen lenni!

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

A saját tagoknak szóló belső kommunikáción felül a sikerek kifelé kommunikálása is fontos: hiszen az egyik kulcserőforrásnak, az új jelentkezőknek a hiánya el tud pusztítani egy szervezetet. A szakkollégiumok, iskolák esetében, ahol folyamatos a tagság cserélődése, ez nagyon gyorsan végbemehet. A fiatalabb korosztályok iskolái esetében ráadásul még a szülőket is meg kell győzni, jó helyen lesz a gyerekük.

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

A fenti jellemzők igazából bármilyen szervezetre igazak. A demokrácia annyiban speciális, hogy eredendően nagyon folyamatszemléletű és közösségfókuszú. Így kifejezetten tenni kell azért, hogy az egyéni sikerek elérését, azonosítását és kifelé-befelé kommunikálását is beépítsük a demokratikus szervezetbe, a kultúra részévé tegyük!

Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!

Mert sose felejtsük el, hogy igazából nincs más feladatunk, mint boldognak lenni!
1 "Social Theory at HBS: McGinnis’ Two FOs"The Harbus. May 10, 2004. 07. 25., 2018.
Tartalomjegyzék navigate_next
Keresés a kiadványban navigate_next

A kereséshez, kérjük, lépj be!
Könyvjelzőim navigate_next
A könyvjelzők használatához
be kell jelentkezned.
Jegyzeteim navigate_next
Jegyzetek létrehozásához
be kell jelentkezned.
    Kiemeléseim navigate_next
    Mutasd a szövegben:
    Szűrés:

    Kiemelések létrehozásához
    MeRSZ+ előfizetés szükséges.
      Útmutató elindítása
      delete
      Kivonat
      fullscreenclose
      printsave