3.4. A demokrácia kudarcai
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Chikán Attila–Ilyés Márton (2023): A Rajk Szakkollégium modellje. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789634549185 Letöltve: https://mersz.hu/dokumentum/m1090arsm__200/#m1090arsm_172_p1 (2024. 11. 21.)
Chicago
Chikán Attila, Ilyés Márton. 2023. A Rajk Szakkollégium modellje. : Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634549185 (Letöltve: 2024. 11. 21. https://mersz.hu/dokumentum/m1090arsm__200/#m1090arsm_172_p1)
APA
Chikán A., Ilyés M. (2023). A Rajk Szakkollégium modellje. Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634549185. (Letöltve: 2024. 11. 21. https://mersz.hu/dokumentum/m1090arsm__200/#m1090arsm_172_p1)
Egy közösség demokratikus megszervezésének nagyon komoly hozadékai vannak. Korábban bemutattuk, miért lehet csábító ez a modell. Látható azonban, hogy a jó működésnek igazán nehéz feltételei is vannak. A gyakorlatban sajnos az is nyilvánvaló, hogy sok ígéretes kezdeményezés vakvágányra futhat: kiüresedhetnek a demokratikus intézmények, visszarendeződik a közösség hierarchikus-bürokratikus irányba. Ebben a részben összefoglaljuk, hogy miért lehetnek rossz élményeink a demokráciával kapcsolatban, mik a kudarcok okai, és hogyan lehet ezeket elkerülni. Meg kell értenünk, hogy az egyes kudarcok olyan tünetek, amelyek mögött különböző mélyen lappangó gyökerek-okok lehetnek, így a megoldás is sokféle lehet. Nincs sajnos egyszerű képlet; a közösségek szervezése bonyolult intellektuális munka.
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Chikán Attila–Ilyés Márton (2023): A Rajk Szakkollégium modellje. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789634549185 Letöltve: https://mersz.hu/dokumentum/m1090arsm__200/#m1090arsm_172_p2 (2024. 11. 21.)
Chicago
Chikán Attila, Ilyés Márton. 2023. A Rajk Szakkollégium modellje. : Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634549185 (Letöltve: 2024. 11. 21. https://mersz.hu/dokumentum/m1090arsm__200/#m1090arsm_172_p2)
APA
Chikán A., Ilyés M. (2023). A Rajk Szakkollégium modellje. Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634549185. (Letöltve: 2024. 11. 21. https://mersz.hu/dokumentum/m1090arsm__200/#m1090arsm_172_p2)
A formailag demokratikus közösségek kudarcainak sokféle megjelenési formája, tünete lehet, az alábbi felsorolás kiemel néhány gyakoribbat:
Jegyzet elhelyezéséhez, kérjük, lépj be.!
Hivatkozások
Válaszd ki a számodra megfelelő hivatkozásformátumot:
Harvard
Chikán Attila–Ilyés Márton (2023): A Rajk Szakkollégium modellje. : Akadémiai Kiadó.
https://doi.org/10.1556/9789634549185 Letöltve: https://mersz.hu/dokumentum/m1090arsm__200/#m1090arsm_172_p3 (2024. 11. 21.)
Chicago
Chikán Attila, Ilyés Márton. 2023. A Rajk Szakkollégium modellje. : Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634549185 (Letöltve: 2024. 11. 21. https://mersz.hu/dokumentum/m1090arsm__200/#m1090arsm_172_p3)
APA
Chikán A., Ilyés M. (2023). A Rajk Szakkollégium modellje. Akadémiai Kiadó. https://doi.org/10.1556/9789634549185. (Letöltve: 2024. 11. 21. https://mersz.hu/dokumentum/m1090arsm__200/#m1090arsm_172_p3)
- Az érdeklődés hiánya.
- A közösség mérete, fluktuációja kezelhetetlen, a szocializáció megszakad.
- Bizalomhiány – a közösségi kohézió hiánya.
- Hatalommegosztás, intézményi fékek és ellensúlyok felborulása.
- Alap-infrastruktúra – épület, minimális anyagi források hiánya vagy veszélybe kerülése.
- Sikerélmény, jövőkép hiánya vagy a tagok hitének megrendülése.