Magyarország legrégebbi kiadói műhelye és legmodernebb kiadói megoldása
– ezt kínálja szerzőinek a MeRSZ, azaz a Magyar Elektronikus Referenciamű Szolgáltatás, az Akadémiai Kiadó online okoskönyvtára.
800+ MŰ
120 000 AKTÍV FELHASZNÁLÓ
900+ SZERZŐ
A MeRSZ a legváltozatosabb tudományterületeket képviselő lektorált kézikönyveket, monográfiákat, tanulmányköteteket, felsőoktatási tankönyveket és jegyzeteket gyűjt és ad közre.
Célunk, hogy a hazai szerzők kéziratai a hagyományos kiadói gondozás és a rugalmas technológia révén minél gyorsabban és hatékonyabban eljussanak olvasóikhoz, minden korábbinál szélesebb körű terjesztést, nagyobb láthatóságot biztosítva a műveknek – a digitális megjelenés mellett akár nyomtatott formában is.
+100-200 MŰ/ÉV
DINAMIKUSAN NÖVEKVŐ
FELHASZNÁLÓSZÁM
HATÉKONYABB TERJESZTÉS
ORSZÁGOS LEFEDETTSÉG
NAGYOBB LÁTHATÓSÁG
MITŐL OKOSKÖNYVTÁR A MERSZ?
A MeRSZ-et folyamatosan fejlesztjük, tudása messze felülmúlja a jelenleg ismert egyéb e-könyves megoldásokét.
Minden digitális eszközön és környezetben reszponzív, egységes megjelenést nyújt.
-
A tartalmak
- kereshetők,
- jegyzetelhetők,
- hivatkozhatók,
- folyamatosan frissíthetők,
- védettek a jogosulatlan felhasználás ellen.
-
A MeRSZ-en megjelent könyvek
- új, digitális kiadásnak minősülnek,
- ISBN- és DOI-számot kapnak,
- a Magyar Tudományos Művek Tárában is feltüntethetők, idézhetők,
- bekezdésszinten hivatkozhatók (Harvard, Chicago, APA).
-
Funkciók
- A rendszer az összetett struktúrájú, részletgazdag ábrákat, táblázatokat, képleteket, hivatkozásokat és más speciális elemeket (pl. multimédiás tartalmakat) tartalmazó szövegeket is hatékonyan jeleníti meg.
- Gyors és kényelmes navigáció a tartalomban.
- A releváns információ pontos és gyors elérését akár a teljes adatbázis, akár egy-egy mű szövegében való keresés segíti.
- Lehetőség van egyéni könyvjelzők és jegyzetek elhelyezésére, illetve saját tartalmak létrehozására és megosztására.
KIK HASZNÁLJÁK?
MAGÁNSZEMÉLYEK
MAGÁNCÉGEK
MÚZEUMOK
EGYETEMEK, FŐISKOLÁK
KUTATÓINTÉZETEK
KÖZKÖNYVTÁRAK
MI KELL A HASZNÁLATÁHOZ?
ASZTALI
SZÁMÍTÓGÉP
LAPTOP
TABLET
MOBIL
WIFI
AZ AKADÉMIAI KIADÓ
Az Akadémiai Kiadó Magyarország legrégibb, 1828 óta működő kiadója. Folyamatosan bővülő nemzetközi és hazai tudományos folyóirat- és könyvportfóliójával, nemzetközi tudományos konferenciáival, illetve innovatív online tartalomszolgáltatási megoldásaival (MeRSZ.hu, Szotar.net, AKJournals.com) a közép-európai régió tudományos piacának vezető vállalata.
A kiadó alapítója és egyik tulajdonosa a Magyar Tudományos Akadémia, többségi tulajdonosa a Wolters Kluwer multinacionális információszolgáltató vállalat.
PARTNEREINK
Egyre több egyetem és egyetemi kar dönt úgy, hogy egységesen a MeRSZ-en jelentetik meg tankönyveiket és jegyzeteiket:
BME Gépészmérnöki Kar
PPKE Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar
BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar
SE Egészségtudományi Kar
ELTE Gazdaságtudományi Kar
PUBLIKÁLÁS
A MERSZ-EN
A MeRSZ célja, hogy egy eszközfüggetlen felületen gyors és pontos navigációt biztosítson, alkalmazkodva a megváltozott digitális tartalomfogyasztási szokásokhoz.
Éppen ezért a hagyományos formátumok vizuális megoldásainak imitálása helyett a nagyfokú rugalmasságra és az online megjelenés nyújtotta lehetőségek kihasználására helyezi a hangsúlyt.
A megszokottól eltérő megjelenítés új megközelítést is kíván – a kiadótól és a szerzőtől egyaránt. Leendő szerzőinknek javasoljuk, hogy mielőtt beküldenék kéziratukat, lapozzanak bele a szakterületüknek megfelelő kiadványainkba annak érdekében, hogy a több platformra optimalizált digitális megjelenítés sajátosságait, formai megoldásait megismerjék. A kéziratok elkészítésével kapcsolatos részletes tudnivalókat a szerzői útmutatóban gyűjtöttük össze.
UTÁNKÖVETÉS, SZERZŐI KIMUTATÁSOK
A megjelent kiadványok olvasottsági adatait szerzőink számára is elérhetővé tesszük. Ezeket az adatokat kizárólag az adott mű szerzője érheti el a MeRSZ-re való bejelentkezést követően, a Kimutatásaim menüpont alatt.
A KIADÁSI FOLYAMAT
KÖNYVTERV VAGY KÉSZ, LEKTORÁLT KÉZIRAT BENYÚJTÁSA
SZAKMAI BÍRÁLAT
FORMAI ELLENŐRZÉS
KIADÓI DÖNTÉS
TECHNIKAI SZERKESZTÉS, FELDOLGOZÁS, FELTÖLTÉS A MERSZ-RE
OLVASÓSZERKESZTÉS
SZERZŐDÉSKÖTÉS
KAPCSOLATFELVÉTEL (KIADÓI SZERKESZTŐ)
SZERZŐI ÉS KIADÓI
ELLENŐRZÉS (KORREKTÚRA)
JAVÍTÁS
SZERZŐI JÓVÁHAGYÁS
PUBLIKÁLÁS
MARKETING, TERJESZTÉS, UTÁNKÖVETÉS
NYOMTATOTT KIADÁS
Bár a digitális kiadást tekintjük elsődlegesnek, az elmúlt évek megmutatták, hogy szerzőink részéről egyre csökkenő mértékben ugyan, de továbbra is érzékelhető igény van a hagyományos megjelenési formára is. Éppen ezért kiadói folyamatainkat úgy alakítottuk ki, hogy a beérkezett, szakmai és formai bírálaton elfogadott kéziratok számára a digitális kiadás mellett hatékony és gyors nyomtatott megjelenést tudjunk biztosítani.
-
A nyomtatott kiadás jellemzői:
- sablonizált layout,
- B5-ös méret,
- 1+1 szín nyomás,
- kartonált, ragasztókötött kivitel.
- A terjesztésről elsősorban a webshopunkon keresztül gondoskodunk, ahol igény szerinti utánnyomással biztosítjuk a folyamatos elérhetőséget.
- A nyomtatott kiadás költsége:
- A 20 szerzői ívet nem meghaladó terjedelmű kéziratok esetén 700 000 Ft + áfa.
- Egyéb esetben egyedi árkalkulációt készítünk.
ORCID-AZONOSÍTÓ
Az ORCID-azonosító (Open Researcher and Contributor ID) egy egyedi, személyes, maradandó kód, amely tökéletesen alkalmas a kutatók egyértelmű azonosítására.
-
Az ORCID-azonosító használatának előnyei:
- gyakori előfordulású nevek esetén is megkülönböztet,
- követi az esetleges név- vagy intézményváltozásokat,
- szerzők és publikációik egyértelműen összekapcsolhatók vele,
- ingyenes, használata egyszerű.
Az ORCID nemzetközileg elfogadott azonosító, sok kiadó már nem is fogad be megjelentetendő művet ORCID-azonosító nélkül. Vannak intézmények, amelyek ellátják kutatóikat ORCID-azonosítóval, mások kötelezik őket, hogy egyénileg regisztráljanak.
-
Az ORCID-azonosító létrehozása rendkívül gyors és egyszerű:
- Regisztráljon itt. A regisztráció ingyenes, és csak néhány percet vesz igénybe.
- Töltse ki a szükséges adatokat, és kösse össze ORCID-azonosítóját más, már meglévő azonosítóival, profiljaival (pl. SCOPUS, ResearcherID, Web of Science, LinkedIn, MTMT).
- Használja ORCID-azonosítóját: tegye ki weboldalára, adja meg kéziratok benyújtásakor, ösztöndíjpályázatok igénylésekor vagy bármilyen más tudományos tevékenysége során.
Ha nem biztos abban, hogy létezik-e ORCID-azonosítója, ajánljuk, hogy keressen rá a nevére, mind ékezetes, mind ékezet nélküli változatban.
Részletes angol nyelvű információk az ORCID oldalán olvashatók.
Magyar nyelvű leírás a Könyvtári Figyelő 2017. 3. számában jelent meg.
KÉZIRATBENYÚJTÁS
Kérjük, hogy kéziratát, könyvtervét ne e-mailben küldje el. Használja a fenti linken elérhető online kéziratbenyújtó rendszert, így a bírálati szakaszban nyomon követheti kézirata aktuális státuszát. A szerzői útmutatónak megfelelően elkészített kéziratot lehetőleg egyetlen fájlban, a beazonosíthatóan elnevezett képfájlokat egy *.zip fájlba csomagolva töltse fel.
MARKETING, PROMÓCIÓ
MIT TESZ A KIADÓ?
Törekszünk arra, hogy mind szerzőinkkel, mind intézményeikkel szoros kapcsolatot ápoljunk annak érdekében, hogy valamennyi marketingtevékenységünk a lehető leghatékonyabb legyen. Marketingcsapatunk az alábbi csatornákat használja a MeRSZ-en megjelent művek népszerűsítésére:
-
INTÉZMÉNYI KOMMUNIKÁCIÓ
- Rendszeres, egyéni érdeklődésre szabott hírlevelekben adunk hírt a MeRSZ-ről a feliratkozott olvasóknak, valamint elindítottuk a MeRSZ-előfizetőknek szánt havi értesítőnket is, melyben az azt megelőző hónap során megjelent művekről adunk hírt.
- Plakátok, szóróanyagok kihelyezése előfizető intézményeinkben.
- Könyvtárosi közönségtalálkozók, események.
-
HALLGATÓI TÁJÉKOZTATÁS
-
KÖZÖSSÉGI MÉDIA
- Aktívan használjuk a közösségi média felületeit, hogy eljussunk a felsőoktatásban részt vevő polgárokhoz. Működtetünk Facebook-csoportokat és -oldalakat, rendszeresen futtatunk kampányokat a Facebookon, az Instagramon és a TikTokon. A külön ezekre a felületekre készíttetett tartalmakkal igyekszünk alkalmazkodni a platformok fiatalos, pörgős, kreatív jellegéhez és közösségéhez, és így is megmutatni a mersz.hu-t.
-
BLOG
- 2018 végén indítottuk útjára a MeRSZ-blogot, melynek elsődleges célja a keresőoptimalizálási projektünk támogatása, de az oldal látogatottsági adatai azt mutatják, hogy az ide írt bejegyzéseket egyre többen olvassák is.
-
ONLINE MARKETING
- A MeRSZ oldalán a 2019-es évtől nagyszabású keresőoptimalizálási projektek sorát végeztük, melyek eredményeként egyre több alkalommal jelennek meg a MeRSZ-en publikált konkrét művek a keresőkben, valamint megsokszorozódtak az átkattintások is. Az aktív felhasználóink száma is dinamikusan nő. A projekt egy korábbi fázisáról esettanulmányokat olvashat itt és itt.
-
E-MAIL-MARKETING
- Rendszeres, érdeklődésre szabott hírlevelekben adunk hírt a MeRSZ-ről a feliratkozott olvasóknak.
-
ESEMÉNYEK
- Gyakran megjelenünk rendezvényeken, ahol lehetőségünk nyílik népszerűsíteni a MeRSZ-et, és találkozhatunk a hallgatókkal.
-
PIACKUTATÁS
- Rendszeres időközönként végzünk hallgatói kutatásokat különböző nagyságú mintákon, változatos mintavételi módszerekkel (a mélyinterjútól az online kérdőíves lekérdezésig). A kapott eredményeket elsősorban a szolgáltatás fejlesztése során hasznosítjuk, de marketingtevékenységünk finomhangolására is végeztünk már kutatást.
-
MIT TEHET A SZERZŐ?
A közösségi médiában és általában az interneten való jelenlét ma már a siker elengedhetetlen feltétele, hiszen a mai szerzők ezeken a fórumokon találkozhatnak szélesebb olvasóközönségükkel. Az Ön kapcsolatai ugyanakkor azt is lehetővé teszik, hogy szélesebb szakmai közösséget is elérjen művével. Szeretnénk Önnek támogatást nyújtani abban, hogyan tud Ön is aktívan részt venni megjelent műve népszerűsítésében.
Annak érdekében, hogy a könyvéről a lehető legtöbben értesüljenek, javasoljuk, hogy népszerűsítse publikációját az alábbi csatornákon:
E-MAIL-MARKETING
Nagyon hatékony eszköz, ha saját kapcsolati körében is terjeszti a hírt művéről. Az is jó megoldás, ha az Akadémiai Kiadó vonatkozó hírlevelét továbbküldi ismerőseinek.
- Minden egyes publikációnak saját oldala van a mersz.hu-n (pl. Magyar irodalom). Használja a
linket saját promóciós tevékenységeihez, illessze be a hivatkozást
- saját intézményi/szerzői profiloldalára,
- e-mail-aláírásába,
- profiloldalára a különböző közösségimédia-oldalakon,
- intézményi hírlevélbe.
KÖZVETLEN LINK A KÖTET MERSZ.HU-OLDALÁN
NÉPSZERŰSÍTÉS A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN
Könyve promóciójának egyik legjobb módja, ha aktív kapcsolatot tart fenn a célközönséggel a közösségi médián keresztül. Az alábbiakban bemutatjuk azokat az eszközöket, melyek segítségével a lehető legtöbbet hozhatja ki a közösségi webes jelenlétéből.
A LinkedIn a legnagyobb szakmai és üzleti közösségi oldal, mely segít a jó hírnév megalapozásában és beszélgetések beindításában hasonló érdeklődésű emberek között.
X
Az X-en (korábban Twitter) híreket, rövid gondolatokat lehet nagyon gyorsan megosztani az Ön követőivel vagy a hashtagek (#) használatával másokkal is. Hatékony eszköz az olvasóközönséggel való napi szintű kapcsolattartásban is.
A Facebook a vezető közösségi hálózat, melyen profilt létrehozva hasonló érdeklődésű emberekkel veheti fel a kapcsolatot, és napi szinten kommunikálhat potenciális olvasókkal.
ResearchGate
A ResearchGate egy díjmentes közösségi oldal, mely kifejezetten a különféle tudományágakban tevékenykedő kutatók számára lett kifejlesztve. Itt profilt létrehozva felveheti a kapcsolatot más, hasonló területen dolgozó kollégákkal, és publikációit naprakészen tartva adhat hírt legújabb eredményeiről. A ResearchGate-en nem regisztráltak is szabadon kereshetnek a MeRSZ-en.
YouTube, podcastok
Az Ön online márkája bővítésének másik hatékony eszköze bármilyen audiovizuális állomány létrehozása a megjelent könyvéről vagy ahhoz kapcsolódóan bármilyen aktuális témáról. Ezeket az 1-5 perces anyagokat könnyű elkészíteni, majd közzétenni a YouTube-on, az iTunes-on, Spotify-on vagy más ingyenes megosztón. Ezekre az állományokra már külön is rá lehet keresni a Google-ban, így még szélesebb találati eredményt és lefedettséget jelenthetnek a műnek.
ESEMÉNYEK
AKADÉMIAI KIADÓ 190+1
Előadóülés a könyv- és folyóirat-kiadás elindításának 190+1. évfordulója alkalmából
- Időpont: 2019. április 11.
- Helyszín: Larus Étterem és Rendezvényközpont
- Előadóink
- Révay Zsolt / Technische Universität München, a Journal of Radioanalytical and Nuclear Chemistry c. folyóirat főszerkesztője
- Demetrovics Zsolt / az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Pszichológiai Intézet igazgatója, a Journal of Behavioral Addictions c. folyóirat főszerkesztője
- Ormos Mihály / az ELTE Gazdálkodástudományi Intézet igazgatója
AKADÉMIAI KIADÓ 190+2
- Előadóülés és workshop
- Az Akadémiai Kiadó szeretettel vár minden érdeklődőt az online könyv- és jegyzetpublikálás folyamatát, a folyóirat-kiadás legújabb trendjeit bemutató előadóülésre és workshopra.
A workshopon a résztvevők tapasztalt folyóirat-szerkesztők legjobb gyakorlatain, sikertörténetein keresztül tanulhatják meg a sikeres folyóirat-szerkesztés fogásait, megismerkedhetnek az open access publikálás folyamatával, előnyeivel.
A 2020 tavaszán kialakult egészségügyi veszélyhelyzet miatt az előadóülést és workshopot egy későbbi időpontra halasztottuk.
ELÉRHETŐSÉGEINK
Akadémiai Kiadó Zrt.
1117 Budapest Budafoki út 187–189. A épület III. em.
Telefonszám: +36 1 464 8220
E-mail: ak@akademiai.hu
Kéziratbenyújtással kapcsolatos kérdések: mersz@akademiai.hu
Ha már megjelent könyvét ajánlaná a MeRSZ-re: mersz@akademiai.hu