Publikáljon a MeRSZ-en!

Antal Zsuzsanna
Berács József
Bollobás Enikő
Boros Gábor
Falus András
Forgács Attila
Gerőcs László (✟2024)
Jászberényi Melinda
Kenesei István
Klaudy Kinga
Kulcsár Szabó Ernő
Muraközy László
Rekettye Gábor
Romsics Ignác
Törőcsik Mária
Veszprémi Tamás
Winkler Gusztáv

Magyarország legrégebbi kiadói műhelye és legmodernebb kiadói megoldása

– ezt kínálja szerzőinek a MeRSZ, azaz a Magyar Elektronikus Referenciamű Szolgáltatás, az Akadémiai Kiadó online okoskönyvtára.

Művek

800+ MŰ

Felhasználók

120 000 AKTÍV FELHASZNÁLÓ

Szerzők

900+ SZERZŐ

A MeRSZ a legváltozatosabb tudományterületeket képviselő lektorált kézikönyveket, monográfiákat, tanulmányköteteket, felsőoktatási tankönyveket és jegyzeteket gyűjt és ad közre.

Célunk, hogy a hazai szerzők kéziratai a hagyományos kiadói gondozás és a rugalmas technológia révén minél gyorsabban és hatékonyabban eljussanak olvasóikhoz, minden korábbinál szélesebb körű terjesztést, nagyobb láthatóságot biztosítva a műveknek – a digitális megjelenés mellett akár nyomtatott formában is.

merszrol-1

+100-200 MŰ/ÉV

merszrol-2

DINAMIKUSAN NÖVEKVŐ
FELHASZNÁLÓSZÁM

merszrol-3

HATÉKONYABB TERJESZTÉS

process-line
merszrol-4

ORSZÁGOS LEFEDETTSÉG

merszrol-5

NAGYOBB LÁTHATÓSÁG

MITŐL OKOSKÖNYVTÁR A MERSZ?

A MeRSZ-et folyamatosan fejlesztjük, tudása messze felülmúlja a jelenleg ismert egyéb e-könyves megoldásokét.

Minden digitális eszközön és környezetben reszponzív, egységes megjelenést nyújt.

  • A tartalmak
    • kereshetők,
    • jegyzetelhetők,
    • hivatkozhatók,
    • folyamatosan frissíthetők,
    • védettek a jogosulatlan felhasználás ellen.
  • A MeRSZ-en megjelent könyvek
    • új, digitális kiadásnak minősülnek,
    • ISBN- és DOI-számot kapnak,
    • a Magyar Tudományos Művek Tárában is feltüntethetők, idézhetők,
    • bekezdésszinten hivatkozhatók (Harvard, Chicago, APA).
  • Funkciók
    • A rendszer az összetett struktúrájú, részletgazdag ábrákat, táblázatokat, képleteket, hivatkozásokat és más speciális elemeket (pl. multimédiás tartalmakat) tartalmazó szövegeket is hatékonyan jeleníti meg.
    • Gyors és kényelmes navigáció a tartalomban.
    • A releváns információ pontos és gyors elérését akár a teljes adatbázis, akár egy-egy mű szövegében való keresés segíti.
    • Lehetőség van egyéni könyvjelzők és jegyzetek elhelyezésére, illetve saját tartalmak létrehozására és megosztására.

KIK HASZNÁLJÁK?

maganszemelyek

MAGÁNSZEMÉLYEK

magancegek

MAGÁNCÉGEK

muzeumok

MÚZEUMOK

egyetemek

EGYETEMEK, FŐISKOLÁK

kutatointezetek

KUTATÓINTÉZETEK

konyvtarak

KÖZKÖNYVTÁRAK

MI KELL A HASZNÁLATÁHOZ?

szamitogep

ASZTALI
SZÁMÍTÓGÉP

laptop

LAPTOP

tablet

TABLET

telefon

MOBIL

wifi

WIFI

AZ AKADÉMIAI KIADÓ

Az Akadémiai Kiadó Magyarország legrégibb, 1828 óta működő kiadója. Folyamatosan bővülő nemzetközi és hazai tudományos folyóirat- és könyvportfóliójával, nemzetközi tudományos konferenciáival, illetve innovatív online tartalomszolgáltatási megoldásaival (MeRSZ.hu, Szotar.net, AKJournals.com) a közép-európai régió tudományos piacának vezető vállalata.

A kiadó alapítója és egyik tulajdonosa a Magyar Tudományos Akadémia, többségi tulajdonosa a Wolters Kluwer multinacionális információszolgáltató vállalat.

MTA logó MTA logó

PARTNEREINK

Egyre több egyetem és egyetemi kar dönt úgy, hogy egységesen a MeRSZ-en jelentetik meg tankönyveiket és jegyzeteiket:

logo_bme_gpk

BME Gépészmérnöki Kar

logo_ppke_btk

PPKE Bölcsészet- és Társadalomtudományi Kar

logo_bme_kjk

BME Közlekedésmérnöki és Járműmérnöki Kar

logo_sote

SE Egészségtudományi Kar

logo_elte

ELTE Gazdaságtudományi Kar

PUBLIKÁLÁS
A MERSZ-EN

SZERZŐI ÚTMUTATÓ LETÖLTÉSE
publikalas_a_merszen

A MeRSZ célja, hogy egy eszközfüggetlen felületen gyors és pontos navigációt biztosítson, alkalmazkodva a megváltozott digitális tartalomfogyasztási szokásokhoz.

Éppen ezért a hagyományos formátumok vizuális megoldásainak imitálása helyett a nagyfokú rugalmasságra és az online megjelenés nyújtotta lehetőségek kihasználására helyezi a hangsúlyt.

A megszokottól eltérő megjelenítés új megközelítést is kíván – a kiadótól és a szerzőtől egyaránt. Leendő szerzőinknek javasoljuk, hogy mielőtt beküldenék kéziratukat, lapozzanak bele a szakterületüknek megfelelő kiadványainkba annak érdekében, hogy a több platformra optimalizált digitális megjelenítés sajátosságait, formai megoldásait megismerjék. A kéziratok elkészítésével kapcsolatos részletes tudnivalókat a szerzői útmutatóban gyűjtöttük össze.

UTÁNKÖVETÉS, SZERZŐI KIMUTATÁSOK

A megjelent kiadványok olvasottsági adatait szerzőink számára is elérhetővé tesszük. Ezeket az adatokat kizárólag az adott mű szerzője érheti el a MeRSZ-re való bejelentkezést követően, a Kimutatásaim menüpont alatt.

A KIADÁSI FOLYAMAT

line2
ig_a_kiadas_folyamata_01

KÖNYVTERV VAGY KÉSZ, LEKTORÁLT KÉZIRAT BENYÚJTÁSA

ig_a_kiadas_folyamata_02

SZAKMAI BÍRÁLAT

ig_a_kiadas_folyamata_03

FORMAI ELLENŐRZÉS

ig_a_kiadas_folyamata_04

KIADÓI DÖNTÉS

ig_a_kiadas_folyamata_05

TECHNIKAI SZERKESZTÉS, FELDOLGOZÁS, FELTÖLTÉS A MERSZ-RE

ig_a_kiadas_folyamata_06

OLVASÓSZERKESZTÉS

ig_a_kiadas_folyamata_07

SZERZŐDÉSKÖTÉS

ig_a_kiadas_folyamata_08

KAPCSOLATFELVÉTEL (KIADÓI SZERKESZTŐ)

ig_a_kiadas_folyamata_09

SZERZŐI ÉS KIADÓI
ELLENŐRZÉS (KORREKTÚRA)

ig_a_kiadas_folyamata_10

JAVÍTÁS

ig_a_kiadas_folyamata_11

SZERZŐI JÓVÁHAGYÁS

ig_a_kiadas_folyamata_12

PUBLIKÁLÁS

ig_a_kiadas_folyamata_13

MARKETING, TERJESZTÉS, UTÁNKÖVETÉS

NYOMTATOTT KIADÁS

Bár a digitális kiadást tekintjük elsődlegesnek, az elmúlt évek megmutatták, hogy szerzőink részéről egyre csökkenő mértékben ugyan, de továbbra is érzékelhető igény van a hagyományos megjelenési formára is. Éppen ezért kiadói folyamatainkat úgy alakítottuk ki, hogy a beérkezett, szakmai és formai bírálaton elfogadott kéziratok számára a digitális kiadás mellett hatékony és gyors nyomtatott megjelenést tudjunk biztosítani.

  • A nyomtatott kiadás jellemzői:
    • sablonizált layout,
    • B5-ös méret,
    • 1+1 szín nyomás,
    • kartonált, ragasztókötött kivitel.
    • A terjesztésről elsősorban a webshopunkon keresztül gondoskodunk, ahol igény szerinti utánnyomással biztosítjuk a folyamatos elérhetőséget.
  • A nyomtatott kiadás költsége:
  • A 20 szerzői ívet nem meghaladó terjedelmű kéziratok esetén 700 000 Ft + áfa.
  • Egyéb esetben egyedi árkalkulációt készítünk.

ORCID-AZONOSÍTÓ

Az ORCID-azonosító (Open Researcher and Contributor ID) egy egyedi, személyes, maradandó kód, amely tökéletesen alkalmas a kutatók egyértelmű azonosítására.

  • Az ORCID-azonosító használatának előnyei:
    • gyakori előfordulású nevek esetén is megkülönböztet,
    • követi az esetleges név- vagy intézményváltozásokat,
    • szerzők és publikációik egyértelműen összekapcsolhatók vele,
    • ingyenes, használata egyszerű.

Az ORCID nemzetközileg elfogadott azonosító, sok kiadó már nem is fogad be megjelentetendő művet ORCID-azonosító nélkül. Vannak intézmények, amelyek ellátják kutatóikat ORCID-azonosítóval, mások kötelezik őket, hogy egyénileg regisztráljanak.

  • Az ORCID-azonosító létrehozása rendkívül gyors és egyszerű:
    1. Regisztráljon itt. A regisztráció ingyenes, és csak néhány percet vesz igénybe.
    2. Töltse ki a szükséges adatokat, és kösse össze ORCID-azonosítóját más, már meglévő azonosítóival, profiljaival (pl. SCOPUS, ResearcherID, Web of Science, LinkedIn, MTMT).
    3. Használja ORCID-azonosítóját: tegye ki weboldalára, adja meg kéziratok benyújtásakor, ösztöndíjpályázatok igénylésekor vagy bármilyen más tudományos tevékenysége során.

Ha nem biztos abban, hogy létezik-e ORCID-azonosítója, ajánljuk, hogy keressen rá a nevére, mind ékezetes, mind ékezet nélküli változatban.

Részletes angol nyelvű információk az ORCID oldalán olvashatók.

Magyar nyelvű leírás a Könyvtári Figyelő 2017. 3. számában jelent meg.

KÉZIRATBENYÚJTÁS

kézirat benyújtása
publikalas-a-merszen

Kérjük, hogy kéziratát, könyvtervét ne e-mailben küldje el. Használja a fenti linken elérhető online kéziratbenyújtó rendszert, így a bírálati szakaszban nyomon követheti kézirata aktuális státuszát. A szerzői útmutatónak megfelelően elkészített kéziratot lehetőleg egyetlen fájlban, a beazonosíthatóan elnevezett képfájlokat egy *.zip fájlba csomagolva töltse fel.

MARKETING, PROMÓCIÓ

marketing_promocio

MIT TESZ A KIADÓ?

Törekszünk arra, hogy mind szerzőinkkel, mind intézményeikkel szoros kapcsolatot ápoljunk annak érdekében, hogy valamennyi marketingtevékenységünk a lehető leghatékonyabb legyen. Marketingcsapatunk az alábbi csatornákat használja a MeRSZ-en megjelent művek népszerűsítésére:

  • INTÉZMÉNYI KOMMUNIKÁCIÓ

    • Rendszeres, egyéni érdeklődésre szabott hírlevelekben adunk hírt a MeRSZ-ről a feliratkozott olvasóknak, valamint elindítottuk a MeRSZ-előfizetőknek szánt havi értesítőnket is, melyben az azt megelőző hónap során megjelent művekről adunk hírt.
    • Plakátok, szóróanyagok kihelyezése előfizető intézményeinkben.
    • Könyvtárosi közönségtalálkozók, események.
  • HALLGATÓI TÁJÉKOZTATÁS

    • KÖZÖSSÉGI MÉDIA
    • Aktívan használjuk a közösségi média felületeit, hogy eljussunk a felsőoktatásban részt vevő polgárokhoz. Működtetünk Facebook-csoportokat és -oldalakat, rendszeresen futtatunk kampányokat a Facebookon, az Instagramon és a TikTokon. A külön ezekre a felületekre készíttetett tartalmakkal igyekszünk alkalmazkodni a platformok fiatalos, pörgős, kreatív jellegéhez és közösségéhez, és így is megmutatni a mersz.hu-t.
    • facebook instagram tiktok
    • BLOG
    • 2018 végén indítottuk útjára a MeRSZ-blogot, melynek elsődleges célja a keresőoptimalizálási projektünk támogatása, de az oldal látogatottsági adatai azt mutatják, hogy az ide írt bejegyzéseket egyre többen olvassák is.
    • ONLINE MARKETING
    • A MeRSZ oldalán a 2019-es évtől nagyszabású keresőoptimalizálási projektek sorát végeztük, melyek eredményeként egyre több alkalommal jelennek meg a MeRSZ-en publikált konkrét művek a keresőkben, valamint megsokszorozódtak az átkattintások is. Az aktív felhasználóink száma is dinamikusan nő. A projekt egy korábbi fázisáról esettanulmányokat olvashat itt és itt.
    • E-MAIL-MARKETING
    • Rendszeres, érdeklődésre szabott hírlevelekben adunk hírt a MeRSZ-ről a feliratkozott olvasóknak.
    • ESEMÉNYEK
    • Gyakran megjelenünk rendezvényeken, ahol lehetőségünk nyílik népszerűsíteni a MeRSZ-et, és találkozhatunk a hallgatókkal.
    • PIACKUTATÁS
    • Rendszeres időközönként végzünk hallgatói kutatásokat különböző nagyságú mintákon, változatos mintavételi módszerekkel (a mélyinterjútól az online kérdőíves lekérdezésig). A kapott eredményeket elsősorban a szolgáltatás fejlesztése során hasznosítjuk, de marketingtevékenységünk finomhangolására is végeztünk már kutatást.

MIT TEHET A SZERZŐ?

A közösségi médiában és általában az interneten való jelenlét ma már a siker elengedhetetlen feltétele, hiszen a mai szerzők ezeken a fórumokon találkozhatnak szélesebb olvasóközönségükkel. Az Ön kapcsolatai ugyanakkor azt is lehetővé teszik, hogy szélesebb szakmai közösséget is elérjen művével. Szeretnénk Önnek támogatást nyújtani abban, hogyan tud Ön is aktívan részt venni megjelent műve népszerűsítésében.

Annak érdekében, hogy a könyvéről a lehető legtöbben értesüljenek, javasoljuk, hogy népszerűsítse publikációját az alábbi csatornákon:

    E-MAIL-MARKETING

    Nagyon hatékony eszköz, ha saját kapcsolati körében is terjeszti a hírt művéről. Az is jó megoldás, ha az Akadémiai Kiadó vonatkozó hírlevelét továbbküldi ismerőseinek.

    KÖZVETLEN LINK A KÖTET MERSZ.HU-OLDALÁN

    • Minden egyes publikációnak saját oldala van a mersz.hu-n (pl. Magyar irodalom). Használja a linket saját promóciós tevékenységeihez, illessze be a hivatkozást
      • saját intézményi/szerzői profiloldalára,
      • e-mail-aláírásába,
      • profiloldalára a különböző közösségimédia-oldalakon,
      • intézményi hírlevélbe.

    NÉPSZERŰSÍTÉS A KÖZÖSSÉGI MÉDIÁBAN

    Könyve promóciójának egyik legjobb módja, ha aktív kapcsolatot tart fenn a célközönséggel a közösségi médián keresztül. Az alábbiakban bemutatjuk azokat az eszközöket, melyek segítségével a lehető legtöbbet hozhatja ki a közösségi webes jelenlétéből.

linkedIn
LinkedIn

A LinkedIn a legnagyobb szakmai és üzleti közösségi oldal, mely segít a jó hírnév megalapozásában és beszélgetések beindításában hasonló érdeklődésű emberek között.

X
X

Az X-en (korábban Twitter) híreket, rövid gondolatokat lehet nagyon gyorsan megosztani az Ön követőivel vagy a hashtagek (#) használatával másokkal is. Hatékony eszköz az olvasóközönséggel való napi szintű kapcsolattartásban is.

Facebook
Facebook

A Facebook a vezető közösségi hálózat, melyen profilt létrehozva hasonló érdeklődésű emberekkel veheti fel a kapcsolatot, és napi szinten kommunikálhat potenciális olvasókkal.

ResearchGate
ResearchGate

A ResearchGate egy díjmentes közösségi oldal, mely kifejezetten a különféle tudományágakban tevékenykedő kutatók számára lett kifejlesztve. Itt profilt létrehozva felveheti a kapcsolatot más, hasonló területen dolgozó kollégákkal, és publikációit naprakészen tartva adhat hírt legújabb eredményeiről. A ResearchGate-en nem regisztráltak is szabadon kereshetnek a MeRSZ-en.

YouTube, podcastok
YouTube, podcastok

Az Ön online márkája bővítésének másik hatékony eszköze bármilyen audiovizuális állomány létrehozása a megjelent könyvéről vagy ahhoz kapcsolódóan bármilyen aktuális témáról. Ezeket az 1-5 perces anyagokat könnyű elkészíteni, majd közzétenni a YouTube-on, az iTunes-on, Spotify-on vagy más ingyenes megosztón. Ezekre az állományokra már külön is rá lehet keresni a Google-ban, így még szélesebb találati eredményt és lefedettséget jelenthetnek a műnek.

ESEMÉNYEK

esemenyek

AKADÉMIAI KIADÓ 190+1

Előadóülés a könyv- és folyóirat-kiadás elindításának 190+1. évfordulója alkalmából

  • Időpont: 2019. április 11.
  • Helyszín: Larus Étterem és Rendezvényközpont
  • Előadóink
    • Révay Zsolt / Technische Universität München, a Journal of Radioanalytical and Nuclear Chemistry c. folyóirat főszerkesztője
    • Demetrovics Zsolt / az ELTE Pedagógiai és Pszichológiai Kar Pszichológiai Intézet igazgatója, a Journal of Behavioral Addictions c. folyóirat főszerkesztője
    • Ormos Mihály / az ELTE Gazdálkodástudományi Intézet igazgatója

AKADÉMIAI KIADÓ 190+2

  • Előadóülés és workshop
  • Az Akadémiai Kiadó szeretettel vár minden érdeklődőt az online könyv- és jegyzetpublikálás folyamatát, a folyóirat-kiadás legújabb trendjeit bemutató előadóülésre és workshopra.

A workshopon a résztvevők tapasztalt folyóirat-szerkesztők legjobb gyakorlatain, sikertörténetein keresztül tanulhatják meg a sikeres folyóirat-szerkesztés fogásait, megismerkedhetnek az open access publikálás folyamatával, előnyeivel.

A 2020 tavaszán kialakult egészségügyi veszélyhelyzet miatt az előadóülést és workshopot egy későbbi időpontra halasztottuk.

ELÉRHETŐSÉGEINK

Akadémiai Kiadó Zrt.

1117 Budapest Budafoki út 187–189. A épület III. em.

Telefonszám: +36 1 464 8220

E-mail: ak@akademiai.hu

Kéziratbenyújtással kapcsolatos kérdések: mersz@akademiai.hu

Ha már megjelent könyvét ajánlaná a MeRSZ-re: mersz@akademiai.hu

Kivonat
fullscreenclose
printsave