Falus Iván (főszerk.), Szűcs Ida (szerk.)

A didaktika kézikönyve

Elméleti alapok a tanítás tanulásához


A didaktika kézikönyve

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2022

ISBN: 978 963 454 845 4

DOI: 10.1556/9789634548454

A didaktika a pedagógiának a tanulás támogatásával foglalkozó tudományterülete, amely a Comenius óta eltelt 5 évszázadban folyamatosan gazdagodott, bővült. A jelen kézikönyv több mint 20 fejezetben dolgozza fel a tanulás jellemzőire, a tanulókra, a tehetségesekkel, a különös figyelmet igénylőkkel való bánásmódra, az oktatás tartalmára, a tantervekre, a tervezésre, az oktatás kereteire, stratégiáira, módszereire, a digitális pedagógiára vonatkozó legújabb ismereteket. Tájékozódhatunk belőle a társadalom és az oktatás kapcsolatáról, a tanulás környezetéről, a hatékony pedagógus ismérveiről, a pedagógussá válás folyamatáról, a pedagógiai kutatás alapvető módszereiről, valamint az oktatás paradigmáinak történeti alakulásáról. A kézikönyvet, amelyet a neveléstudomány és a pedagógusképzés jeles képviselői írtak, egyaránt haszonnal forgathatják az ismereteiket bővíteni kívánó gyakorló pedagógusok, doktoranduszhallgatók, valamint a mesterség alapjaival ismerkedő pedagógusjelöltek.

Tanulmányokchevron_right

A tanítás-tanulás értelmezésének történeti alakulása, változása
Réthy Endréné, Baska Gabriella
DOI: 10.1556/9789634548454.1

Oktatás és társadalom
Nahalka István
DOI: 10.1556/9789634548454.2

A tanulás
Nahalka István
DOI: 10.1556/9789634548454.3

A tanulási környezet
Kálmán Orsolya, Kopp Erika
DOI: 10.1556/9789634548454.4

A tanuló
Golnhofer Erzsébet
DOI: 10.1556/9789634548454.5

A tehetséges gyermek, tanuló
Petriné Feyér Judit
DOI: 10.1556/9789634548454.6

A sajátos nevelési igényű tanulók a többségi iskolában
Perlusz Andrea
DOI: 10.1556/9789634548454.7

Fokozott figyelmet érdemlő tanulói csoportok nevelésével és oktatásával összefüggő kérdések
K. Nagy Emese
DOI: 10.1556/9789634548454.8

A pedagógus
Falus Iván, Orgoványi-Gajdos Judit
DOI: 10.1556/9789634548454.9

Az oktatás célrendszere
Kotschy Beáta
DOI: 10.1556/9789634548454.10

Az oktatás tartalma
Knausz Imre
DOI: 10.1556/9789634548454.11

Az oktatás tartalmi szabályozása
Nahalka István
DOI: 10.1556/9789634548454.12

Az oktatás folyamata
Falus Iván, Szűcs Ida
DOI: 10.1556/9789634548454.13

Az oktatás stratégiái
Falus Iván, Szűcs Ida
DOI: 10.1556/9789634548454.14

Az oktatás szervezési módjai/munkaformái
M. Nádasi Mária
DOI: 10.1556/9789634548454.15

Az oktatás módszerei
Falus Iván, Szűcs Ida
DOI: 10.1556/9789634548454.16

Az oktatás eszközei és digitális technikái
Szűts Zoltán, Lengyelné Molnár Tünde, Racsko Réka
DOI: 10.1556/9789634548454.17

Az oktatás szervezeti keretei és formái
M. Nádasi Mária
DOI: 10.1556/9789634548454.18

A pedagógiai értékelés
Rapos Nóra
DOI: 10.1556/9789634548454.19

Az oktatómunka tervezése
Fodor Zoltán, Kotschy Beáta
DOI: 10.1556/9789634548454.20

Az iskola szervezete
Lénárd Sándor, Czető Krisztina
DOI: 10.1556/9789634548454.21

A kezdő pedagógus
Szivák Judit, Péter Petra
DOI: 10.1556/9789634548454.22

Kutatásmódszertani alapismeretek a kutatásalapú pedagógusképzésben
Csíkos Csaba
DOI: 10.1556/9789634548454.23


Hivatkozás: https://mersz.hu/falus-szucs-a-didaktika-kezikonyve//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero
Kivonat
fullscreenclose
printsave