Piskóti István

Businessmarketing-menedzsment

Üzleti döntések, kapcsolatok marketingtámogatása


Időstratégiai alternatívák

A piaci folyamatok gyors változásai, a technológia felértékelődött versenystratégiai szerepe abba az irányba mutatnak, hogy az idő versenytényezőként való kezelése elengedhetetlen, s különösen elsődleges sikertényező ez az innovációk sikere vonatkozásában. Az időstratégia fő kérdéseként a termékünkkel a piacra való belépés, illetve a piacról való kilépés időpontjának tervezése, realizálása áll. A piaci megjelenés kellő időpontja biztosíthatja az új, kiváló tulajdonságokkal bíró termék komparatív versenyelőnyének realizálását (odaillő termék a kellő időben), illetve a még kedvező időpontban történt piacfeladás, egy hátrányos pozíció legkisebb veszteségekkel járó megszüntetését. A kedvező időpontok megválasztásának csak igen korlátozott lehetősége kínálkozik a vállalatok számára, a piacra való belépés, illetve kilépés realizálására csak rövid ideig áll előnyös feltételrendszer rendelkezésre. Számos példa is igazolja, hogy a piacon később megjelenők sikerlehetőségei gyakorta kisebbek, illetve sokkal nagyobb erőforrás-lekötéssel, befektetéssel lehet eredményeket elérni. Az Arthur D. Little International egy tanulmánya (Little, 1994) azt emeli ki, hogy az úttörő cégek tőkehozadéka tendenciájában 30%-kal nagyobb a későn jövőkénél. Ugyanakkor több piacon a tapasztalatok azt mutatják, hogy a technológiai követők sikeresebbek is lehetnek, mint az eredeti termékbevezetők. Klasszikus példaként említhető a videomagnók esetén a Philips veresége a JVC-vel szemben, de így emlegetik a kvarc hőmérsékletmérő és a nagy teljesítményű lézerberendezések innovációit is. Ezeket nem tekinthetjük egyszerű kivételeknek, hanem azt erősítik meg, hogy az elsőség nem szükségszerűen innovációs sikerrecept. Sok piacon a követő cég a vevőre irányuló rendszerstratégiával messze sikeresebb is lehet, mint az eredeti úttörő vállalat.

Businessmarketing-menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 755 5

A vállalatközi kapcsolatokban mindig is nehéz volt és változatlanul nehéz a marketingszemlélet elsajátítása. A legnagyobb akadályt a döntéshozók gyakori szakmai csőlátása jelenti. Emellett a businessmarketinget sokan azonosítják a fogyasztói piac marketingpraktikáival. Piskóti István régen várt könyve eloszlatja a tévhiteket és előítéleteket. Dicséretes szakmai igényességgel vezeti végig az olvasót a vállalati piac döntéseinek marketingszempontjain. Nem csak marketingeseknek kötelező olvasmány.

Dr. Veres Zoltán

tanszékvezető egyetemi tanár

Pannon Egyetem, Veszprém

Üzletemberként azt vallom, hogy a marketing akkor eredményes, ha általa bővülnek piacaink, nő a forgalmunk és a bevételünk. Vagyis hozzájárul a cég stabilitásához. Piskóti István könyve azt a tudatos marketinget helyezi középpontba, amelyre az üzleti élet vevő, és amelynek ismerete és alkalmazása nélkül felesleges kockázatot vállalnak a vállalkozások. Olyan szakkönyv született, amelynek tartalma egybecseng Philip Kotler véleményével: „A marketinget megtanulni napok kérdése. Mesterévé válni - egy életen át tart."

Dr. Barkóczi István, vezérigazgató, FUX Zrt.

az Eszak-Magyarországi Munkaadói és Gazdasági Közösség elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/piskoti-businessmarketing-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave