Piskóti István

Businessmarketing-menedzsment

Üzleti döntések, kapcsolatok marketingtámogatása


A businessmarketing-menedzsment modellje – az üzleti siker képlete?

A marketing szakma történetétől kezdve mindig az értékesítésről, a cseréről, a sikeres tranzakcióról szólt, arról, miként jön létre a két fél – eladó és vevő – között az „adok-kapok” egysége, azaz azon hasznok, hasznosságok közötti viszony, amit a cserepartnerek kapnak, illetve elvárnak a saját költségeikkel, ráfordításaikkal szemben. Természetesen nemcsak a termelés, de a csere létrejötte, lebonyolítása is mindkét fél számára költségekkel és a cserében keletkező haszonnal is jár, melyeket tranzakciós költségek, illetve tranzakciós haszon fogalmakkal nevesíthetünk. A csere, a tranzakció hatása nem zárul le annak közvetlen lebonyolításával, hanem azt követően a használat, felhasználás során jelentkező következményköltségekkel és hasznokkal egyaránt számolni kell.

Businessmarketing-menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 755 5

A vállalatközi kapcsolatokban mindig is nehéz volt és változatlanul nehéz a marketingszemlélet elsajátítása. A legnagyobb akadályt a döntéshozók gyakori szakmai csőlátása jelenti. Emellett a businessmarketinget sokan azonosítják a fogyasztói piac marketingpraktikáival. Piskóti István régen várt könyve eloszlatja a tévhiteket és előítéleteket. Dicséretes szakmai igényességgel vezeti végig az olvasót a vállalati piac döntéseinek marketingszempontjain. Nem csak marketingeseknek kötelező olvasmány.

Dr. Veres Zoltán

tanszékvezető egyetemi tanár

Pannon Egyetem, Veszprém

Üzletemberként azt vallom, hogy a marketing akkor eredményes, ha általa bővülnek piacaink, nő a forgalmunk és a bevételünk. Vagyis hozzájárul a cég stabilitásához. Piskóti István könyve azt a tudatos marketinget helyezi középpontba, amelyre az üzleti élet vevő, és amelynek ismerete és alkalmazása nélkül felesleges kockázatot vállalnak a vállalkozások. Olyan szakkönyv született, amelynek tartalma egybecseng Philip Kotler véleményével: „A marketinget megtanulni napok kérdése. Mesterévé válni - egy életen át tart."

Dr. Barkóczi István, vezérigazgató, FUX Zrt.

az Eszak-Magyarországi Munkaadói és Gazdasági Közösség elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/piskoti-businessmarketing-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave