Piskóti István

Businessmarketing-menedzsment

Üzleti döntések, kapcsolatok marketingtámogatása


Corporate Identity építése – az integrált kommunikáció kialakítása10

Az előző fejezetben talán sikerült körbejárni a CI tartalmát, értelmezését, feladatát, a sikeres megvalósítás hasznát, előnyeit. A CI kialakítása olyan tudatos szakmai munka, mely a vállalat számos stratégiai, üzletpolitikai, vezetési döntéseinek eredménye, melyben kiemelten fontos, kulcsszerepet játszik a kommunikációs munka, mint azok megjelenítése, illetve mint közvetlen CI-építő. Amikor a CI kialakításában, korszerűsítésében, újrafogalmazásában az integrált kommunikáció elengedhetetlen módszertanát hangsúlyozzuk, akkor magáról a CI építéséről, a korszerűsítés folyamatáról, a lényegről beszélünk, hiszen hiába talál ki valaki egy elvi CI-koncepciót, akár kreatív vizuális képpel együtt is, ha azt nem sikerül „keresztülvinni” a belső és külső közvéleményben, ha nem válik eredménnyé. A kutatások és a tapasztalatok egyaránt azt mutatják, hogy integrált kommunikáció nélkül ez nem megy, nem megy hatékonyan, nem megy kellően gyorsan. Az integrált kommunikáció, az azt koordináló szervezet tehát a CI, a CI-építés kulcsa, kulcsszereplője. A kommunikációs tevékenység felértékelődését, „újraszervezését”, integrálását – az arculatépítésen túl – egyébként is számos tényező, trend indokolja, úgymint:

Businessmarketing-menedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 755 5

A vállalatközi kapcsolatokban mindig is nehéz volt és változatlanul nehéz a marketingszemlélet elsajátítása. A legnagyobb akadályt a döntéshozók gyakori szakmai csőlátása jelenti. Emellett a businessmarketinget sokan azonosítják a fogyasztói piac marketingpraktikáival. Piskóti István régen várt könyve eloszlatja a tévhiteket és előítéleteket. Dicséretes szakmai igényességgel vezeti végig az olvasót a vállalati piac döntéseinek marketingszempontjain. Nem csak marketingeseknek kötelező olvasmány.

Dr. Veres Zoltán

tanszékvezető egyetemi tanár

Pannon Egyetem, Veszprém

Üzletemberként azt vallom, hogy a marketing akkor eredményes, ha általa bővülnek piacaink, nő a forgalmunk és a bevételünk. Vagyis hozzájárul a cég stabilitásához. Piskóti István könyve azt a tudatos marketinget helyezi középpontba, amelyre az üzleti élet vevő, és amelynek ismerete és alkalmazása nélkül felesleges kockázatot vállalnak a vállalkozások. Olyan szakkönyv született, amelynek tartalma egybecseng Philip Kotler véleményével: „A marketinget megtanulni napok kérdése. Mesterévé válni - egy életen át tart."

Dr. Barkóczi István, vezérigazgató, FUX Zrt.

az Eszak-Magyarországi Munkaadói és Gazdasági Közösség elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/piskoti-businessmarketing-menedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave