Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Adat

Mi is az, amit védeni szeretnénk az online kereskedelem során? A válasz egyszerű: információ, mely illetéktelen kezekbe jutva visszaélések elkövetésére adhat lehetőséget. Tehát azt kell védenünk, ami értéket jelent a potenciális bűnelkövetők számára. Értéket jelentő információ elsősorban a B2C (Business-to-Cunsomer, amikor tehát a fogyasztó vásárol) jellegű ügyletek során cserél gazdát nagy mennyiségben (pl. hitelkártyaadatok). A B2B (Business-to-Business, amikor egy másik vállalkozás vásárol) jellegű tranzakciók egyrészt kevésbé kötődnek a publikus infrastruktúrához (jellemzőbbek az EDI jellegű üzleti megoldások, amikor a vevő és eladó informatikai alkalmazásai kommunikálnak egymással, és nem egy publikus honlapon keresztül kötődnek az üzletek), másrészt pedig a fizetéses tranzakciók legtöbbször elválnak a vásárlási tranzakcióktól olyan értelemben, hogy utóbbiak banki átutalással, időben késleltetve történnek (lásd fizetési határidők és hitelkeretek). Tehát a B2B tranzakciók esetén a visszaélések inkább a cégek belső üzleti folyamataihoz kötődnek (pl. egy beszerző összejátszása a szállítóval), míg a B2C jellegű üzletek jobban ki vannak téve a külső fél által elkövetett visszaéléseknek. E fejezet tárgya a továbbiakban a fogyasztói online vásárlás biztonsága lesz.

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave