Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Portál

A portálok, mint a Yahoo, az MSN vagy az AOL olyan erős web-keresőeszközzel ellátott oldalak, amelyeken a tartalmakat és a szolgáltatásokat – mint a hírek, e-mail, azonnali üzenetküldés, chat, zeneletöltés, videómegosztás, naptár, online vásárlás és egyebek – integráltan, egy helyen találjuk meg. Kezdetben a portálokra úgy tekintettek, mint az internet egyfajta bejáratára, mára azonban a portálok üzleti modell révén inkább céloldalakká váltak. Olyan helyként hirdetik őket, ahonnan a fogyasztók a kereséseiket indítják, de remélhetőleg elég sokáig az oldalon maradnak ahhoz, hogy elolvassák a legfrissebb híreket, szórakoztató tartalmakat találjanak, és más emberekkel találkozzanak. A portálok közvetlenül nem értékesítenek semmit – vagy legalábbis láthatóan nem –, és emiatt elfogulat-lannak tüntethetik fel magukat. A bennük rejlő piaci lehetőség azonban hatalmas: 2009-ben csak az USA-ban nagyjából 200 millió embernek van internet-hozzáférése otthon vagy a munkahelyén. A portálok a bevételük nagy részét a reklámozóktól begyűjtött díjakból, a más oldalakra irányított felhasználók közvetítési díjaiból és a prémiumszolgáltatások díjából szerzik. Az AOL, az MSN (a Verzionnal karöltve) és a Yahoo (az AT&T-vel együttesen) – amelyek azon felül, hogy portálok, egyben internetszolgáltatók is – egy kiegészítő bevételi forrást is találtak: havi előfizetői díjat a csatlakozásért. Annak ellenére, hogy számtalan portál/keresőoldal létezik, az öt vezető oldal (Google, Yahoo, MSN/Bing, AOL és Ask.com) együttesen a teljes keresőoldali forgalom 95%-át adja a kivételes márkaismertsége következtében (Nielsen Online 2009). A vezető oldalak nagy része rendkívül hamar megjelent az interneten, így az úttörő előnyével rendelkeztek. Elsőnek lenni komoly előnyt jelent, ugyanis a fogyasztók megbíznak ezekben a szolgáltatókban, és átállási költségként élik meg a később csatlakozóhoz történő átmenetet. A piactér jelentős hányadának összegyűjtésével az úttörők általánosan elfogadott nézeteket, normákat és tapasztalatokat (ún. hálózati externáliákat) közvetítenek a fogyasztóknak.

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave