Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Az elektronikus adatcsere fejlett formáihoz vezető út akadályainak elhárítása

A 2008-as European e-Business Report (Európai E-business Jelentés) „a digitálisan integrált értékrendszerek irányába mutató trend”-et mutatott ki, mégpedig „a tudásintenzív tevékenységek fontosságának” kiemelésével, mind a termelő, mind pedig a szolgáltató szektor esetében. Még ha a gazdasági válság lelassította is ezt az átmenetet, attól az még nem szűnt meg, és nem is vett váratlan fordulatot. Az IKT-rendszerek általánossá váltak a gazdaságban. Valójában az „e-business” kifejezés talán már nem is megfelelő arra, hogy kifejezze az IKT-rendszerek alkalmazásának terjedését a kereskedelmi cserék során. A fejlett vállalatok esetében az üzleti folyamatok nagy része valamilyen formában IKT-támogatott. Ezáltal „e-business” és „hagyományos üzlet” megkülönböztetése már nem állja meg a helyét. Az IKT-rendszerek terjedésének ellenére bizonyos kérdések még mindig megoldásra várnak. Ilyen a cégek közötti elektronikus adatcsere során felmerülő technikai és jogi problémák, amelyek csökkenthetik a hálózat hatékonyságát, és a termelés visszaesésével járhatnak.

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave