Bányai Edit, Novák Péter (szerk.)

Online üzlet és marketing


Peer-to-peer (P2P) üzleti modell

Csakúgy mint a C2C modellek esetében, a P2P modell lényege is az, hogy a vásárlókat összekösse egymással, de a P2P célja a fájlok és számítógépes erőforrások megosztása, közös szerver használata nélkül. A P2P cégek célja, hogy bizonyos információk mindenki számára hozzáférhetőek legyenek az internetnek köszönhetően. Eredetileg a P2P technológia lényege a jogvédett zenei tartalmak elektronikus úton történő jogsértő terjesztése volt. A P2P vállalkozások számára a kihívást az jelenti, hogy létrehozzanak egy életképes, jogtiszta üzleti modellt, amely lehetővé teszi, hogy bevételhez jussanak. A mai napig csak rendkívül kevés P2P volt képes nyereségessé válni, leszámítva a zenei és a különböző tartalmak megosztására szakosodott fájlcserélő oldalakat. Ezek közül az egyik a Cloudmark, amely a Cloudmark Desktop névre keresztelt antispam- (levélszemétszűrő) programot terjeszti P2P formában. A program jelenleg nagyjából 850 millió e-mail fiókot véd világszerte.

Online üzlet és marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 725 8

Rövid idő alatt nagyot változott a világ, az internet különc újdonságból életünk nélkülözhetetlen része lett. Természetessé vált, hogy otthon vagy az irodában, sőt egyre inkább mobilról is online vagyunk. Az elmúlt évtizedben dinamikus fejlődés jellemezte az online tartalomszolgáltatást mind mennyiségi, mind minőségi oldalon. A fejlődés olyan gyors, hogy szinte lehetetlen nyomon követni, ezért is érdemes megállnunk egy pillanatra és áttekintenünk, hol tartunk ma, milyen új technológiák állnak rendelkezésünkre, milyen újfajta fogyasztói igényekkel kell szembenéznünk. Ebben nyújt segítséget ez a könyv.

Liptay Gabriella marketingkommunikációs ágazati igazgató

Magyar Telekom Nyrt.

Az online üzletről és marketingjéről könyvet írni bátor vállalkozás, hiszen szinte a megjelenéskor már a múltról szól. A 11 szerző mégis maradandót alkotott, mivel olyan kérdéseket tárgyalnak, melyek kapcsán nem csupán új módszereket ismerhetünk meg, hanem olyan gyakorlati készségeket, képességeket sajátíthatunk el, melyek alkalmassá teszik az olvasót mint használót az online üzlet világában való eligazodásra, a mindennapokkal való lépéstartásra. A könyv tehát nemcsak felsőoktatási tananyag, hanem módszertan a vállalkozásoknak és gazdag muníció a kreatív továbbfejlesztők, az újat felfedezni és megvalósítani akarók számára.

Dr. Piskóti István intézetigazgató

Miskolci Egyetem, Marketing Intézet

Hivatkozás: https://mersz.hu/banyai-novak-online-uzlet-es-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave