Balaton Károly, Tari Ernő (szerk.)

Stratégiai és üzleti tervezés

Stratégia, tervezés, módszerek


Ellenőrző kérdések

  1. Milyen szintjei vannak a vállalatok külső környezetének?
  2. Melyek az iparági struktúrát meghatározó erők?
  3. Mit jelent az iparági életciklus?
  4. Mit értünk komplementer iparágon?
  5. Mit értünk a stratégiai-csoport fogalmán?
  6. Mit jelent az iparág újradefiniálása?
  7. Milyen erőforrás típusokat ismer, és hogyan csoportosítaná azokat?
  8. Mi a különbség az erőforrások és képességek definíciójában?
  9. Hogyan jellemezné a vállalat alapvető képességét?
  10. Sorolja fel az erőforrás-alapú stratégiaalkotás lépéseit!
  11. Milyen módszerekkel azonosítaná a vállalat erőforrásait?
  12. Mi a különbség az erőforrás-választó és képesség-építő stratégia típusok között?
  13. Milyen helyzetben javasolna belső, illetve külső fejlesztést az erőforrás-alapú stratégiaalkotás megközelítése szerint?
  14. Milyen hátrányai vannak az erőforrások akvizícióval történő integrációjának?
  15. Mire használható a SWOT-elemzés a vállalati stratégiaalkotás során?
  16. Mondjon példákat az erősségekre, a gyengeségekre, a lehetőségekre és a veszélyekre!

Stratégiai és üzleti tervezés

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 878 1

A könyv az egyetemi alapképzésben oktatásra kerülő Stratégiai és üzleti tervezés című tantárgy törzsanyagát foglalja össze. A fontosabb fogalmak definiálását (Bevezetés) követően a szerzők a 2. fejezetben áttekintést adnak a stratégiai gondolkodás történeti fejlődéséről, ahol az egyes fejlődési szakaszok jellemzőivel ismerkedhet meg az olvasó.

A stratégiai elemzéssel foglalkozó 3. fejezet bemutatja a külső környezet, a vállalati belső adottságok és képességek szerepét és elemzési módszereit, amelyek megalapozzák a stratégia kidolgozását.

A 4. fejezet a stratégia kialakításának különböző szintjeit és összetevőit tárgyalja: küldetés és jövőkép megfogalmazása, vállalati szintű stratégiák választéka, portfólió stratégiák, üzletági szintű versenystratégiák, stratégiai szövetségek és nemzetközi stratégiák.

A könyv 5. fejezete a stratégia megvalósításának előkészítésével, ezen belül is konkrétan a projektek tervezésével és vezetésével kapcsolatos ismereteket foglalja össze.

Az utolsó, 6. fejezet az üzleti tervezés szerepét, kidolgozásának folyamatát és a terv tartalmának fontosabb jellemzőit mutatja be.

Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-tari-strategiai-es-uzleti-tervezes//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave