Stratégiai és üzleti tervezés
Stratégia, tervezés, módszerek
Ellenőrző kérdések
- Milyen szintjei vannak a vállalatok külső környezetének?
- Melyek az iparági struktúrát meghatározó erők?
- Mit jelent az iparági életciklus?
- Mit értünk komplementer iparágon?
- Mit értünk a stratégiai-csoport fogalmán?
- Mit jelent az iparág újradefiniálása?
- Milyen erőforrás típusokat ismer, és hogyan csoportosítaná azokat?
- Mi a különbség az erőforrások és képességek definíciójában?
- Hogyan jellemezné a vállalat alapvető képességét?
- Sorolja fel az erőforrás-alapú stratégiaalkotás lépéseit!
- Milyen módszerekkel azonosítaná a vállalat erőforrásait?
- Mi a különbség az erőforrás-választó és képesség-építő stratégia típusok között?
- Milyen helyzetben javasolna belső, illetve külső fejlesztést az erőforrás-alapú stratégiaalkotás megközelítése szerint?
- Milyen hátrányai vannak az erőforrások akvizícióval történő integrációjának?
- Mire használható a SWOT-elemzés a vállalati stratégiaalkotás során?
- Mondjon példákat az erősségekre, a gyengeségekre, a lehetőségekre és a veszélyekre!
Tartalomjegyzék
- Stratégiai és üzleti tervezés Stratégia, tervezés, módszerek
- Impresszum
- Szerzők
- Előszó
- 1. Bevezetés
- 2. A stratégiai gondolkodás fejlődése
- 3. Stratégiai elemzés
- 4. A stratégia kialakítása
- 4.1. A misszió és a vízió kialakítása
- 4.2. Vállalati szintű stratégiák
- 4.3. Portfólió stratégiák
- 4.4. Az üzletági versenyelőny alapjai: általános versenystratégiák
- 4.5. A stratégiai szövetség
- 4.6. Nemzetközi stratégiák
- Összefoglalás
- Ellenőrző kérdések
- Irodalom
- 4.1. A misszió és a vízió kialakítása
- 5. A stratégia megvalósításának előkészítése
- 6. Az üzleti tervezés szerepe és folyamata
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2016
ISBN: 978 963 059 878 1
A könyv az egyetemi alapképzésben oktatásra kerülő Stratégiai és üzleti tervezés című tantárgy törzsanyagát foglalja össze. A fontosabb fogalmak definiálását (Bevezetés) követően a szerzők a 2. fejezetben áttekintést adnak a stratégiai gondolkodás történeti fejlődéséről, ahol az egyes fejlődési szakaszok jellemzőivel ismerkedhet meg az olvasó. A stratégiai elemzéssel foglalkozó 3. fejezet bemutatja a külső környezet, a vállalati belső adottságok és képességek szerepét és elemzési módszereit, amelyek megalapozzák a stratégia kidolgozását. A 4. fejezet a stratégia kialakításának különböző szintjeit és összetevőit tárgyalja: küldetés és jövőkép megfogalmazása, vállalati szintű stratégiák választéka, portfólió stratégiák, üzletági szintű versenystratégiák, stratégiai szövetségek és nemzetközi stratégiák. A könyv 5. fejezete a stratégia megvalósításának előkészítésével, ezen belül is konkrétan a projektek tervezésével és vezetésével kapcsolatos ismereteket foglalja össze. Az utolsó, 6. fejezet az üzleti tervezés szerepét, kidolgozásának folyamatát és a terv tartalmának fontosabb jellemzőit mutatja be.
Hivatkozás: https://mersz.hu/balaton-tari-strategiai-es-uzleti-tervezes//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero