Simon Judit

Marketing az egészségügyben


3.4. táblázat. Működési nyilvántartásban szereplők száma
Célcsoport
  • Az orvosi rendelő és gyógyintézet egészségügyi személyzete
  • A beteg, aki éli a mindennapi életét
Cél
  • A nem megfelelő együttműködési készség (non-compliance) megelőzése
  • A megfelelő együttműködés (compliance) kialakításának támogatása
Eszközök
 
  • A beteg informálása a betegségről vagy a veszélyeztetettségről
  • A beteg egyéni helyzetének ismerete és figyelembevétele a terápia kialakításában
Alapvető jelentőségű intézkedések:
  • A beteg és az ellátó személyzet között fenn kell tartani a folyamatos párbeszédet
  • A betegnek minél több olyan lehetőséget kell felkínálni, amikor saját maga is ellenőrizheti a saját állapotát, illetve az együttműködés hatását
  • A kezelés elemeit, különösen ha krónikus betegség folyamatos kezeléséről vagy a szövődmények megelőzéséről van szó, a beteggel megbeszélve érdemes kialakítani
 
Nagyon fontos, nem elhagyható intézkedések:
  • A beteg és a hozzátartozók részletes felvilágosítása a teendőkről
  • A kezeléssel kapcsolatos teendők beépítése a mindennapok cselekvéseibe, ez különösen a folyamatos kezelésnél és a betegségmegelőzési folyamatoknál nagyon jelentős
  • Bonyolult kezelési vagy megelőzési folyamat esetén célszerű a lépéseket írásba foglalni
  • Törekedni kell az előre látható és a beszélgetés során ismertté váló akadályok megszüntetésére
Nem feltétlenül szükséges, de javasolható intézkedések:
  • Hosszú folyamatoknál érdemes közbülső célokat kitűzni és így az együttműködési folyamatot mintegy részekre bontani
  • Különösen hosszabb folyamatok esetén a jól együttműködők ösztönzése a motiváció fenntartásában
 Esetlegesen, bizonyos betegek esetében javasolható intézkedések:
  • A beteg kíváncsiságának felkeltése és aktivizálása
  • Lehetővé tenni a beteg számára a magatartási formák kialakításában való aktív közreműködést
A marketingprogram akciói
  • Kommunikációs tréning az egészségügyi személyzet számára
  • A képzést segítő tananyag készítése
  • A betegekről vezetett jegyzőkönyvek alkalmas kialakítása
  • Betegek és érdeklődők számára tanácsadási hálózat, illetve telefonos tanácsadás, hotline kiépítése
  • Tanfolyamok működtetése betegek és veszélyeztetettek számára
  • Otthoni látogatások beépítése a kezelési folyamatba, különösen hosszú vagy kritikus folyamatok estében
  • Megfelelő rehabilitációs, fitneszlétesítmények támogatása és ajánlása a betegek és veszélyeztetettek számára
Forrás: Egészségügyi Engedélyezési és Közigazgatási Hivatal, 2009. nov.

Marketing az egészségügyben

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 780 7

Az egészségügy középpontjában az egészségét elvesztett és azt visszaszerezni vágyó beteg ember áll, körülötte az orvos, a nővér, az asszisztens, a biztosító, a tulajdonos állam vagy önkormányzat, a hatóságok, a betegjogi szervezetek bonyolult szövevénye. A marketing alkalmazása pedig mindebben megerősítheti a beteg központi helyét, tisztázhatja a szereplők közötti egyenrangú folyamatokat, és kapaszkodót nyújthat a színpad másik felének berendezésére - az egészségmegőrzés és a prevenció racionális és egyenrangú cserekapcsolatokon nyugvó kialakítására. Simon Judit munkája úttörő vállalkozás. Az irodalom széles áttekintésére alapozva találja meg a marketing helyét az egyén és a közösség életének olyan fontos metszetén, mint az egészségügy. A könyvben leírtak az egészségügyi intézmények vezetőinek, az egészségpolitikusoknak, az orvosoknak és a nővéreknek egyaránt hasznos ismereteket nyújtanak.

Dr. Réthelyi Miklós professor emeritus, a SOTE korábbi rektora

Mindazok, akik az egészségügyben fontosnak tartják a betegközpontúságot, feltétlenül tanulmányozzák és forgassák gyakran ezt a művet. Simon Judit igen értékes útmutatót ad könyvével az átalakuló egészségügyi rendszerekhez. A szerző közeli munkatársaként 15 éve követem az ezen a területen végzett munkáját. És mindenképpen becsülöm kitartásáért, elhivatottságáért és állhatatosságáért, hogy ezt a két, korábban fényévek távolságában lévőnek gondolt területet sikerült közelebb hoznia, olyannyira, hogy megszülethetett ez a könyv, mely egyszerre szolgál a hazai szakirodalom elméleti megalapozó műveként, valamint számos eddigi hazai tapasztalat megosztásával gyakorlati útmutatóként is. Az egészségügy potenciális ügyfeleként határozottan azt kívánom, minél több hazai szolgáltató sajátítsa el és alkalmazza a könyv ismereteit. Akkor nyugodtabban megyek el hozzájuk páciensként.

Dr. Lantos Zoltán ügyfélkapcsolati igazgató, GfK LHS Healthcare

Hivatkozás: https://mersz.hu/simon-marketing-az-egeszsegugyben//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave