Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


A mozi célközönsége, a mozilátogató közönség

A fentiekben tisztáztuk, hogy a mozireklám speciális célcsoport(ok) elérésére alkalmas. Ha ezen célcsoportok jellemzőit vizsgáljuk, akkor elmondhatjuk, hogy a 15–33 éves korosztály a legintenzívebben moziba járó réteg, ugyanakkor náluk a moziba járás csatolt program, egy hosszabb időtöltés része, míg a 34 évesnél idősebb korosztály esetében ez nagyrészt önálló szórakozási lehetőség. A reklámszpot vetítése alatt nem tud elkapcsolni a néző, tehát végignézi a reklámokat (a figyelem koncentráltsága nagyobb). A mozireklámnak nagy az emlékezetre gyakorolt hatása (látvány, hangzás, maradandó élmény), emellett többcsatornás elérést biztosít az on-screen (vásznon megjelenő), off-screen (nem a vásznon megjelenő) együttes megjelenéssel. A moziba járók szórakozásra készülve oldottabbak, nyitottabbak a reklámokra is, egy olyan médium esetében, ahol eleve relatíve kicsi a médiazaj. A mozireklám minőségi kontaktusteremtést tesz lehetővé a fogyasztóval, egyfajta közösségi élmény érzetét kelti a mozilátogatóban (Incze–Pénzes, 2006).

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave