Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


Mobilkommunikációs eszközök és videojátékok

Ha a 2000-es évtized az internetről szólt, úgy a 2010-es évtized kétségtelenül a mobilkommunikációé lesz. A folyamatosan elérhető fogyasztó (ubiquity; „always connectedness”) mellett az új technológiák vívmánya, hogy egy (éppen aktuálisan) zsebben is elférő eszközben számos, az életet (és ezen belül például a vásárlást is) segítő alkalmazás áll a felhasználó rendelkezésére. A marketing számára új szegmentációs ismérvek jelennek meg, a fogyasztók célozhatóvá válnak földrajzi elhelyezkedésük, tartózkodási helyük, aktuális befogadói szituációjuk alapján is. Lehetővé válik a fogyasztó igényeinek, problémáinak valóban azonnali kielégítése, megoldása. Ezzel egy időben a fogyasztó szabadidejére is hasonlóan nagy hatást gyakorol a technológia: a fogyasztó elérhetővé válik valóban üres idejében (pl. utazás) is, kikapcsoló, játékos formában. A „gaming” növekvő fontossága ugyanakkor túlmutat a mobilkommunikációs eszközökön: céllá válik, hogy a fogyasztót egy alternatív, kedvezőbb befogadói szituációban is el tudjuk érni. Az intuitív, játékos üzleti alkalmazások, a szponzorált applikációk, a játékokban való termékmegjelenítések mind ezt a közvetlenebb kapcsolatot célozzák meg a fogyasztóval.

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave