Horváth Dóra, Nyirő Nóra, Csordás Tamás (szerk.)

Médiaismeret

Reklámeszközök és reklámhordozók


6.1. táblázat. A rádióhallgatás lehetséges platformjai a fogyasztó szempontjából
Jelátvitel módja (műsorterjesztés)
Jel típusa
Vevőkészülék (hallgatás)
Földfelszíni sugárzás
analóg
fix vagy hordozható analóg rádió vevőkészülékek
(pl.: autórádió, mobiltelefonba integrált vevőkészülék, zsebrádiók, hifik)
digitális
fix vagy hordozható digitális rádió vevőkészülék (DAB készülék)
Kábel
analóg
jellemzően televíziókészüléken keresztül történő hallgatás; televíziós előfizetési csomaghoz kapcsolódó rádióadás
digitális
Műhold
analóg
jellemzően televíziókészüléken keresztül történő hallgatás; televíziós előfizetési csomaghoz kapcsolódó rádióadás (az Egyesült Államok piacán domináns a műholdas rádiósugárzás és az ennek megfelelő vevőkészülékek használata)
digitális
Internet (vezetékes vagy mobil hozzáférés)
digitális
Asztali számítógép, laptop, internetkapcsolattal rendelkező mobiltelefonok és egyéb mobil készülékek, web rádiókészülékek, IPTV platformon keresztüli hozzáférés
Forrás: Nyirő, 2010

Médiaismeret

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 724 1

A „média” szó és fogalom mára divattá, hatalommá, bizonyos esetekben misztikummá vált. A korábbi sportágától megváló élsportoló, a valóságshow-ból kilépő ismeretlen szereplő, valamely televíziós műsorszám nyertese mára jellemzően így fogalmaz: „majd megjelenek a médiában” - jelezve, hogy a „médiában” való szereplés: karrier, lehetőség, egyben a siker mércéje.

A média ezen értelmezése az egyén szintjén jelenik meg, de mit jelent a magát tudatosan pozicionáló, márkázó vállalat számára? Egy márkamenedzser számára az a mondat, hogy „majd megjelenik a márkám a médiában”, valami mást jelent, hiszen nem mindegy, hol, mikor, milyen formában, milyen tartalommal jelenik meg. Könyvünk a kérdés megalapozott megválaszolásának módszertanát nyújtja át az olvasónak.

A gyakorlati üzleti és marketingkommunikáció képzések, gyakorló szakemberek számára összeállított könyvünkkel a célunk az, hogy bemutassuk, a tudatosan tervezett márka- és vállalati üzenetek csatornái objektíven hogyan jellemezhetők, és ezáltal milyen előzetes preferenciákat fogalmazhat meg a marketing- és kommunikációs tervezés során a szakember.

Hivatkozás: https://mersz.hu/horvath-nyiro-csordas-mediaismeret//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave