Izsó Lajos, Becker György (szerk.)

Termékélmény


A kognitív folyamat

A kognitív iskola alapkérdése tehát az, hogy hogyan transzformáljuk a külső információkat belső jelentéssé, illetve gondolati tartalmakká, és hogyan kombináljuk ezeket a viselkedésről alkotott ítéletekké. Hogyan keletkezik az a döntés, miként viselkedjünk az adott helyzetben. A kognitív megközelítés lényege tehát, hogy valamilyen érzéklet átalakul jelentéssel bíró észleléssé. Például, ha valaki egy 300Hz frekvenciájú hangot hall 98 dB intenzitással, 80 fokos magasságból a feje fölött, akkor arra csak azt mondjuk, hogy beszámolt az érzékletről. Az inger modalitását (hang), ingerjellemzőit (frekvencia és intenzitás), valamint irányát (mivel két fülünk van) képes volt meghatározni. Ha ugyanerre az ingeregyüttesre azt mondja: „jön egy repülőgép!”, az már észlelésnek tekinthető, mert az érzékletnek jelentést tulajdonít. A kognitív folyamat tulajdonképpen egy információfeldolgozási modell, mely – a 14. ábrának megfelelően – a következő lépésekből áll.

Termékélmény

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 779 1

A közgazdászok a legutóbbi időkig a rációra tettek fel mindent, s nem sok helyet hagytak az érzelmeknek, élményeknek, hangulatoknak. A marketingszakembereknek nem újdonság, hogy a fogyasztó a kézzelfogható javakat is főként az élményekért keresi, amint azt az Izsó Lajos és Becker György által szerkesztett, lebilincselően érdekes könyv számtalan "ütős" példával igazolja és elemzi. Nomen est omen! A szerzők maguk is élménybe csomagolva nyújtják át Termékélmény című könyvüket. Izgalmas esettanulmányaikat - a Melba csokoládétól az Oakley napszemüvegig - nemcsak a marketingesek forgathatják haszonnal.

Hámori Balázs egyetemi tanár

Budapesti Corvinus Egyetem

A Termékélmény különleges termékélményt nyújt minden olvasónak, dolgozzon akár a marketing, a design, a kommunikáció vagy a kutatás területén, avagy legyen a könyv kíváncsian érdeklődő olvasója. Segítségével saját termékélményeinkre is rácsodálkozhatunk: miért esünk hasra a Starbucks méregdrága kávéjától, miért lelkesedünk annyira egy bizonyos szignóval ellátott bőrtáskáért és fizetünk érte erőnkön felül? Az alapvetően pszichológiai indíttatású könyv azonnal aprópénzre váltja a tudományos ismereteket: bevezet minket a mindennapjainkat körülvevő tárgyak, szolgáltatások, márkák megkívánásának, megszerzésének és megtartásának lélektani, tárgytervezési és marketing vonatkozásaiba egyaránt.

Hoffmann Márta stratégiai fejlesztési igazgató

Hoffmann Research International

Hivatkozás: https://mersz.hu/izso-becker-termekelmeny//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave