Józsa László

Marketingstratégia

A tervezés gyakorlata és elmélete


Az új termékek sikere és bukása

Milyen feltételek mellett válik sikeressé egy termék? Erre próbált választ adni a Booz, Allen és Hamilton cég 1982-ben (Booz, Allen & Hamilton, 1982), amikor 700 amerikai gyártó több mint 13 000 öt éven belül bevezetett új termékét vizsgálta meg. Attól függően, hogy ipari vagy fogyasztási javakról, illetve milyen iparágról volt szó, az eredmények eltértek egymástól. Miközben az ipari javaknál a siker fontos alkotórésze volt a technológiai többlet, addig a fogyasztási cikkek előállítóinál jelentősebb szerepet játszott a felső szintű menedzsment támogatása. Az eredményeket a 8.3. táblázat foglalja össze.

Marketingstratégia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 792 0

Nehéz lenne olyan szakterületet találni, amelyet korunk - a XXI. század elejének - nagyléptékű és egyre gyorsuló változásai érintetlenül hagynak. A marketing terén is így van ez. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsenek időtálló alapelvek, megközelítések - csak éppen időről időre más kontextusba kerülnek, emiatt célszerű azokat újraértelmezni: olykor módosult, máskor változatlan tartalommal, de újszerű alkalmazási területen jelenhetnek meg a szemünk előtt. Józsa László ezt a munkát végzi el szakavatott módon, nagy tapasztalattal és kiváló érzékkel, amikor a marketingstratégiák készítése és megvalósítása terén bevált, ismert módszereket elhelyezi ebben a XXI. század eleji turbulens üzleti környezetben. A könyvben rendszerezett ismeretanyag egyaránt hasznos útmutató azoknak a diákoknak, akik most kezdik hosszú menetelésüket a marketing izgalmas világában, és azoknak a gyakorló marketingeseknek is, akik az óhatatlanul rutinná váló napi munka mellett szeretnék megújítani, kontrollálni szakmai ismereteiket. Ehhez kínál hasznos és élvezetes utazást a könyv, amelyet minden érdeklődőnek őszintén tudok ajánlani.

Prof. Dr. habil. Dinya László

egyetemi tanár

Károly Róbert Főiskola, Szegedi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/jozsa-marketingstrategia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave