Józsa László

Marketingstratégia

A tervezés gyakorlata és elmélete


6.1. táblázat. A piacszegmentálás piactípusok szerinti ismérvei
Szegmentális ismérv
Egyéni piac
Felhasználói piac
Kormányzati és nonprofit piac
Demográfiai
életkor
családméret
iskolázottság
családi állapot
családi életciklus
jövedelem
nemzetiség
fajta
foglalkozás
vallás
lakóhely
nem
társadalmi osztály
alkalmazottak száma
eladások száma
profit nagysága
termékvonal típusa
 
intézmény, szervezet típusa
az önállóság foka
 
Földrajzi
kontinens, ország
régió, megye
városméret
népsűrűség
a piac sűrűsége
éghajlat
régió
országos
megyei
helyi
Pszichológiai
motiváció
életstílus
személyiség
márkahűség
az érdeklődés hiánya
lojalitás
fejlettség
eladó-vevő viszony
az előrelátás foka
Elvárt előny
tartósság
a függőség foka
gazdaságosság
tulajdonosi érzés
kezelhetőség
önállóság
felhasználási hatékonyság
tartósság
megbízhatóság
hosszú távú kapcsolatok
Fogyasztás mértéke
sok
kevés
sok
kevés
sok
kevés
Ellenőrizhető marketingelemek
ár
akciókra való reagálás mértéke
garancia
jótállás
terméksajátosságok
eladó hírneve
ár
szolgáltatás
garancia
eladó hírneve
ár
eladó hírneve

Marketingstratégia

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 792 0

Nehéz lenne olyan szakterületet találni, amelyet korunk - a XXI. század elejének - nagyléptékű és egyre gyorsuló változásai érintetlenül hagynak. A marketing terén is így van ez. Ez persze nem azt jelenti, hogy nincsenek időtálló alapelvek, megközelítések - csak éppen időről időre más kontextusba kerülnek, emiatt célszerű azokat újraértelmezni: olykor módosult, máskor változatlan tartalommal, de újszerű alkalmazási területen jelenhetnek meg a szemünk előtt. Józsa László ezt a munkát végzi el szakavatott módon, nagy tapasztalattal és kiváló érzékkel, amikor a marketingstratégiák készítése és megvalósítása terén bevált, ismert módszereket elhelyezi ebben a XXI. század eleji turbulens üzleti környezetben. A könyvben rendszerezett ismeretanyag egyaránt hasznos útmutató azoknak a diákoknak, akik most kezdik hosszú menetelésüket a marketing izgalmas világában, és azoknak a gyakorló marketingeseknek is, akik az óhatatlanul rutinná váló napi munka mellett szeretnék megújítani, kontrollálni szakmai ismereteiket. Ehhez kínál hasznos és élvezetes utazást a könyv, amelyet minden érdeklődőnek őszintén tudok ajánlani.

Prof. Dr. habil. Dinya László

egyetemi tanár

Károly Róbert Főiskola, Szegedi Tudományegyetem

Hivatkozás: https://mersz.hu/jozsa-marketingstrategia//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave