Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


Bevezető a negyedik részhez

A végére értünk a nonbusiness tevékenységek tárgyalásának. Különböző nézőpontokból, többféle csoportosításban vizsgáltuk meg az egyes területeken a marketingszemlélet és a marketingmódszertan alkalmazását. Láttuk, hogy a nonbusiness „árujavak” alapvetően szolgáltatásjellegűek, azon belül is – leszámítva a közüzemi szolgáltatásokat – a célcsoportok kevésbé tárgyiasult, absztrakt szükségleteinek kielégítésére jöttek létre. Amennyiben a marketing olyan kiterjesztő felfogásából indulunk ki, hogy a szervezet egy problémamegoldást ajánl a célcsoportnak, akkor a marketing befolyásoló hatása következtében megvásárolt termékek, igénybe vett szolgáltatások és az elvárt viselkedésformák közötti határok összemosódnak. A legtöbb szervezet kínálata ugyanis valójában termékek, szolgáltatások és ideák kombinációja. A Magyar Marketing Szövetség például kiadványokat értékesít, konferenciákat, workshopokat szervez, egyúttal megpróbálja a közvéleményben javítani a marketingszakma megítélését. A nonbusiness szféra teljesítménye azonban alapvetően szolgáltatás, amely háromféle problémára kínál megoldást:

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave