Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


25. táblázat. Főbb különbségek a CRM és egyéb kapcsolódó fogalmak között
Egyéb fogalmak
Különbségek
Ügypromóciók
A CRM esetén a hozzájárulások és vállalati támogatások a vevői visszajelzésen alapulnak, valamint kapcsolódnak bizonyos speciális vállalati termékek értékesítéséhez (az ügypromóciók esetén ez nem érvényes)
Fair kereskedelem
A CRM esetén a termékek általában nem az ún. „fair kereskedelemből” származnak. A CRM-kampányhoz kapcsolódó termék bármely kereskedelmi termék lehet (fizikai termék vagy szolgáltatás)
Vállalati filantrópia
A CRM esetén elvárt az ellenszolgáltatás, melynek hátterében nyereségszerzésre irányuló cél áll (a filantrópiában ez nem jellemző, és nem értékesítéshez kapcsolódó). Továbbá a pénz legtöbbször vállalati marketing- vagy reklámköltségvetésből származik (nem vállalati filantrópiából, közösségi kapcsolatokból vagy vállalati alapítványi költségvetésből).
Kapcsolati marketing
Az angolszász irodalomban a mozaikszavak használata gyakori. Az ügymarketinget általában a CRM-mel fejezik ki, mely azonos az ügyfélkapcsolati marketing, valamint az ügyfélkapcsolati menedzsment rövidítéseivel. Ez néha félrevezető lehet.
Nonprofit marketing
A CRM-et vállalatok fejlesztik ki, de nonprofit szervezetek is részt vesznek benne (a nonprofit marketingben csak nonprofit szervezetek vesznek részt).
Vállalati társadalmi marketing
A CRM esetén a hangsúly nem a viselkedésbeli változásokon van (a vállalati társadalmi marketing esetén viszont igen).
Patronálás
A CRM esetén profitcélokat követnek (a patronálás a vállalat közösségi kezdeményezésének társadalmi értékelésére szolgál).
Szponzorálás
A CRM az üzleti célokat társadalmi célokkal kombinálja, és egyfajta vásárlás utáni támogatás/adomány (a szponzorálásnak tisztán kereskedelmi céljai vannak, és általában nincsenek társadalmi céljai; illetve ez egyfajta vásárlás előtti támogatás/adomány).

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave