Hetesi Erzsébet, Veres Zoltán

Nonbusiness marketing


26. táblázat. Társadalmimarketing-alkalmazási példák
Társadalmi célterület
Egészségügy:
szülési sérülés
Biztonság:
vízbe fulladás
Környezet:
vízellátás
Közösség:
szavazás
Célközönség befolyásolása
Terhes anyák
Kisgyermekes szülők
Külvárosi ingatlantulajdonosok
Külföldön tanuló diákok
Támogatott viselkedésforma:
 
 
 
 
Új viselkedés elfogadása
Multivitamin-készítmény fogyasztása
Mentőmellényt a gyermekre a strandon
 
Szavazás külföldi helyszínen
Potenciális viselkedés elutasítása
Alkoholfogyasztás mellőzése
Ne hagyd magára a gyermeket a fürdőkádban!
Ne használj vegyszeralapú trágyát.
 
Aktuális viselkedés megváltoztatása
Legalább nyolc pohár víz fogyasztása naponta
Adj mintát: viselj mentőmellényt csónakázás közben!
Mélyen, de lassan áztasd a talajt!
Olvasd el a jelöltekről szólótájékoztatót!
Leszokás egy korábbi viselkedésről
Hagyd abba a dohányzást!
 
Eső előtt ne locsolj!
Szavazz időben!
Alkalmazz marketingeszközöket!
Marketingkommunikáció:
POS-reklám vendéglátóhelyeken
Termék:
tesztelt mentőmellények kiskereskedelmi forgalomban
Ár:
árengedmény a pázsittakaró-fűnyírókra
Elosztás:
online szavazási lehetőség
Megszerzett előny
Egészségesebb gyermekek
Gyermekek nagyobb biztonságban
Vízellátás nagyobb biztonsága
Fiatalok szavazási tapasztalata
Forrás: Kotler–Roberto–Lee 2002: 6 alapján.

Nonbusiness marketing

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 749 4

A marketingkoncepció üzleti szférán kívüli alkalmazási lehetőségeiről és az alkalmazás területeiről szóló viták viszonylag új keletűek, a huszadik század derekáig nyúlnak vissza. Mégis, mára a köz- és civilszféra marketingje megszilárdult, a köz- és társadalmi intézmények stratégiai tervezésének és működésének oktatása a képzésekben speciális kurzusként jelenik meg. A nem profitorientált marketing kapcsolódik a vállalati felelősségvállaláshoz is, és hozzájárul a fogyasztók magatartásának és elégedettségének pontos meghatározásához, értékeléséhez.

A nem üzleti jellegű marketing fejlődésében egyidejűleg jelenik meg a kiterjesztés és a specializáció. A köz-és civilszféra marketingjének területén olyan különböző alcsoportok léteznek, amelyek mindegyike külön sajátosságokkal jellemezhető. Ez a sokszínűség jelenik meg ebben a könyvben, Hetesi Erzsébet és Veres Zoltán, a téma elismert szakértőinek művében.

A szerzőpáros az elméleti tartalmat a praktikus nézőponttal ötvözi, és ettől a szöveg olyannyira élvezetes, hogy az oktatás és a gyakorlat igényeit egyaránt kielégíti. Röviden: a könyv egy újabb példája a szerzőktől már megszokott jó teljesítményeknek.

José Luis Vázquez Burguete

a Nemzetközi Nonbusiness Marketing Szövetség (International Association on Public and Nonprofit Marketing) elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/hetesi-veres-nonbusiness-marketing//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave