Bauer András, Mitev Ariel Zoltán

Eladásmenedzsment

A személyes értékesítés folyamata és irányítása


7.3. táblázat. Az eladószemélyzet értékeléséhez használt output és input mérőszámok
Output tényezők
Input tényezők
Rendelések
Rendelések száma
Rendelések átlagos nagysága
Lemondott rendelések száma
Látogatások
Látogatások száma
Tervezett látogatások száma
Nem tervezett látogatások száma
Vevők
Aktív vevők száma
Új vevők száma
Elvesztett vevők száma
Megkésett vevők száma
Potenciális vevők száma
Idő és időhasznosítás
Munkanapok száma
Napi látogatások száma
Eladásra vs. nem eladásra fordított idő
 
Költségek
Összesen
Fajták szerint
Eladás százalékában
Kvóta százalékában
 
Nem eladási tevékenység
Potenciális ügyfeleknek írt levelek
Telefonhívások potenciális ügyfeleknek
Formális javaslatok száma
Displayek felállítása
Disztribútoroknak tartott meetingek száma
Disztribútoroknak tartott tréningek száma
Disztribútorok vevőinek felkeresése
Szolgáltatások száma
Lejárt vevők tartozásainak begyűjtése
Forrás: Churchill et al. (1997:657).

Eladásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 787 6

A személyes eladás technikáiról, sikeres módszereiről számos kiadvány, könyv érhető el, és tréningek széles körű kínálata ígér üdvözítő megoldásokat. Ugyanakkor kevés az olyan igényes elemzés, mely az értékesítést szervező, irányító vezetőknek ad módszertani útmutatót a sajátos üzleti szituációkhoz, a többcsatornás értékesítési rendszerek menedzseléséhez, a szervezet működéséhez, illetve az értékesítők és üzletkötők támogatásához, motiválásához és ellenőrzéséhez. Bauer András és Mitev Ariel Zoltán könyve ilyen alkotás, ahol a vezetői döntésekről szóló fejezetek mellett megtaláljuk a személyes eladás, a tárgyalások sikeres lebonyolításának módszereit is. A könyv rendszerezettsége, szakmai, gyakorlati megalapozottsága jól szolgálja a felsőoktatás, s ezen belül különösen a marketing mesterképzés igényeit, valamint haszonnal olvashatják az értékesítés világában dolgozó szakemberek is.

Dr. Piskóti István

intézetvezető egyetemi docens

Miskolci Egyetem Marketing Intézet

Hiányt pótol az Eladásmenedzsment mint szakkönyv: a személyes eladási folyamat irányítási rendszerét foglalja össze, ezen belül elsősorban a gazdaságban és az oktatásban meglevő igényekre épít. A közvetlen értékesítés, függetlenül attól, hogy a gazdálkodó szervezet jellege alapján, vagy a tevékenység evolúciója során milyen feladatokat lát el, stratégiai szereppel bír. A könyv átfogó ismeretet ad erről a területről. A felsőoktatás és a vállalati oktatás mellett az értékesítés szakterületén dolgozó vezetők, vállalkozók, a személyes értékesítési tevékenység átszervezésében, kialakításában résztvevők és gondolkodók számára kézikönyvként ajánlható munka. Kívánom minden olvasónak, hogy forgassa a könyvet haszonnal.

Matus István

Értékesítési és kereskedelmi marketingigazgató

Unilever Magyarország Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/mitev-bauer-eladasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave