Bauer András, Mitev Ariel Zoltán

Eladásmenedzsment

A személyes értékesítés folyamata és irányítása


8.3. táblázat. Kiválasztási kritériumként használt fizikai és magatartási változók
Változó
Definíció
Demográfiai és fizikai jellemzők
Csoportosítás az egyén fizikai jellemzői alapján
Életkor
 
Nem
 
Fizikai megjelenés
Magasság, súly, elegancia, megjelenés
Háttér és tapasztalat
Az egyén képzettsége és munkatapasztalata
Személyes múlt, családi háttér
Szülők képzettsége, testvérek száma, korai családi kötelezettségek, iskolán kívüli és sporttevékenységek
Elért képzettségi szint
Az egyén iskolai éveinek száma, megszerzett fokozatok, jegyátlag
Képzés tartalma
Egyetemi szakirány, üzleti/eladási kurzusok száma, vezetőképzési programok
Eladási tapasztalat
Eladásban töltött évek száma, eladási munkák száma és típusa, addigi karrier
Nem eladási munkatapasztalat
Addigi munkák (katonai szolgálat is), múltbeli állásokban töltött idő hossza, kedveltségi foka
Jelenlegi helyzet, életstílus
Az egyén családi és pénzügyi helyzete, szabadidő-tevékenysége
Családi állapot
Családi állapot, családtagjai száma és életkora, házastárs foglalkozása
Pénzügyi helyzet
Múltbeli és jelenlegi jövedelemszint, család összjövedelme, bérnövekedések, vagyon és tartozások, tulajdon, biztosítások
Életstílus
Hobbi és érdeklődés, templomba és klubokba járás, tagságai
Forrás: Ford et al. (1988).

Eladásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 787 6

A személyes eladás technikáiról, sikeres módszereiről számos kiadvány, könyv érhető el, és tréningek széles körű kínálata ígér üdvözítő megoldásokat. Ugyanakkor kevés az olyan igényes elemzés, mely az értékesítést szervező, irányító vezetőknek ad módszertani útmutatót a sajátos üzleti szituációkhoz, a többcsatornás értékesítési rendszerek menedzseléséhez, a szervezet működéséhez, illetve az értékesítők és üzletkötők támogatásához, motiválásához és ellenőrzéséhez. Bauer András és Mitev Ariel Zoltán könyve ilyen alkotás, ahol a vezetői döntésekről szóló fejezetek mellett megtaláljuk a személyes eladás, a tárgyalások sikeres lebonyolításának módszereit is. A könyv rendszerezettsége, szakmai, gyakorlati megalapozottsága jól szolgálja a felsőoktatás, s ezen belül különösen a marketing mesterképzés igényeit, valamint haszonnal olvashatják az értékesítés világában dolgozó szakemberek is.

Dr. Piskóti István

intézetvezető egyetemi docens

Miskolci Egyetem Marketing Intézet

Hiányt pótol az Eladásmenedzsment mint szakkönyv: a személyes eladási folyamat irányítási rendszerét foglalja össze, ezen belül elsősorban a gazdaságban és az oktatásban meglevő igényekre épít. A közvetlen értékesítés, függetlenül attól, hogy a gazdálkodó szervezet jellege alapján, vagy a tevékenység evolúciója során milyen feladatokat lát el, stratégiai szereppel bír. A könyv átfogó ismeretet ad erről a területről. A felsőoktatás és a vállalati oktatás mellett az értékesítés szakterületén dolgozó vezetők, vállalkozók, a személyes értékesítési tevékenység átszervezésében, kialakításában résztvevők és gondolkodók számára kézikönyvként ajánlható munka. Kívánom minden olvasónak, hogy forgassa a könyvet haszonnal.

Matus István

Értékesítési és kereskedelmi marketingigazgató

Unilever Magyarország Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/mitev-bauer-eladasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave