Bauer András, Mitev Ariel Zoltán

Eladásmenedzsment

A személyes értékesítés folyamata és irányítása


10.2. táblázat Maslow szükségleti piramisa
Szükségleti szint
Példa
Menedzser feladatai
Fiziológiai
Oxigén, víz, étel, pihenés, szex stb.
Jó munkahelyi környezet kialakítása (pl. megfelelő világítás, hőmérséklet, tér, védelem a zaj és a levegőszennyeződés ellen)
Balesetveszély megszüntetése
Túlzott feszültségek megszüntetése
Szabadság kivétele (kiégés elkerülése)
Egészségvédelem (sportlehetőségek, orvos)
Bérezés (részben)
Légkondicionáló, fűtés és étterem
Biztonsági
Biztonság, stabilitás, függőség, védelem, rend, törvény
Követelmények és képességek összhangja
Elvárások ismertetése
Pontos, korrekt, aktuális és alkotó visszajelzések
Fizetés és teljesítmény közötti kapcsolat átláthatósága
Munkahely biztonsága
Fizetés biztonsága
Szeretet, hovatartozás
Bensőséges emberi kapcsolatok, csoporthoz vagy családhoz tartozás
Emberek bevonása a célok kitűzésébe és tervezésébe
Közös problémamegoldás
Bevonás a döntéshozatalba (HD = M×E)19
Bevonás a teljesítmény felülvizsgálatába
Bevonás a csapatfejlesztési tevékenységbe
Vállalathoz, osztályhoz és csoporthoz való tartozás
Főnök, munkatársak, vevők általi kedveltség
Siker, elismertség
Önbecsülés és mások általi megbecsülés
Méltósággal és megbecsüléssel kezelni mindenkit20
Munka kapcsolódása a távlati célokhoz
Önállóság támogatása, felelősség
Ötletek és vélemények kifejtésének ösztönzése
Jó munka méltánylása
Bérezés (ha az elismerést szolgálja)
Előmeneteli lehetőség
Beosztás elnevezése
Önmegvalósítás
Az én kiteljesedése
Érdeklődés az emberek fejlődése iránt
Emberek személyes céljainak megismerése
Hatékony munkahelyi begyakorlásról és felkészítésről való gondoskodás
Oktatási és gyakorlati lehetőségek megteremtése
Pályatervezés segítése
Érvényesülés, képességek, adottságok kifejtése
Kihívásokkal teli munka
Kreativitás
Forrás: Hitt (1990:162–170) és Berl et al. (1984) alapján.

Eladásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 787 6

A személyes eladás technikáiról, sikeres módszereiről számos kiadvány, könyv érhető el, és tréningek széles körű kínálata ígér üdvözítő megoldásokat. Ugyanakkor kevés az olyan igényes elemzés, mely az értékesítést szervező, irányító vezetőknek ad módszertani útmutatót a sajátos üzleti szituációkhoz, a többcsatornás értékesítési rendszerek menedzseléséhez, a szervezet működéséhez, illetve az értékesítők és üzletkötők támogatásához, motiválásához és ellenőrzéséhez. Bauer András és Mitev Ariel Zoltán könyve ilyen alkotás, ahol a vezetői döntésekről szóló fejezetek mellett megtaláljuk a személyes eladás, a tárgyalások sikeres lebonyolításának módszereit is. A könyv rendszerezettsége, szakmai, gyakorlati megalapozottsága jól szolgálja a felsőoktatás, s ezen belül különösen a marketing mesterképzés igényeit, valamint haszonnal olvashatják az értékesítés világában dolgozó szakemberek is.

Dr. Piskóti István

intézetvezető egyetemi docens

Miskolci Egyetem Marketing Intézet

Hiányt pótol az Eladásmenedzsment mint szakkönyv: a személyes eladási folyamat irányítási rendszerét foglalja össze, ezen belül elsősorban a gazdaságban és az oktatásban meglevő igényekre épít. A közvetlen értékesítés, függetlenül attól, hogy a gazdálkodó szervezet jellege alapján, vagy a tevékenység evolúciója során milyen feladatokat lát el, stratégiai szereppel bír. A könyv átfogó ismeretet ad erről a területről. A felsőoktatás és a vállalati oktatás mellett az értékesítés szakterületén dolgozó vezetők, vállalkozók, a személyes értékesítési tevékenység átszervezésében, kialakításában résztvevők és gondolkodók számára kézikönyvként ajánlható munka. Kívánom minden olvasónak, hogy forgassa a könyvet haszonnal.

Matus István

Értékesítési és kereskedelmi marketingigazgató

Unilever Magyarország Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/mitev-bauer-eladasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave