Bauer András, Mitev Ariel Zoltán

Eladásmenedzsment

A személyes értékesítés folyamata és irányítása


10.7. táblázat. Az üzletkőtői karrier lépcsőinek jellemzői
 
Feltárás
Megalapozás
Fenntartás
Kikapcsolás
Karrier- vonatkozások
Megfelelő foglalkozást találni
Sikeres karriermegalapozás az adott foglalkozásban
Az elért dolgok megtartása
Karrier újraértékelése
Karrier befejezése
Fejlesztési feladatok
A jó munkához szükséges képességek és készségek elsajátítása
A szervezet aktív közreműködőjévé válni
Készségek a jobb eredményekhez
Nagyobb autonómia
Kreativitás és innovációs készségek fejlesztése
Szélesebb szemlélet szerzése
Magas teljesítményszint fenntartása
Önmegvalósítás ösztönzése a munkán kívül
Elfogadható teljesítményszint fenntartása
Személyi kihívások
Szakmai önkép létrehozása
Kiváló eredmény elérése előléptetés miatt
A karrier és család közötti konfliktus mérlegelése
Motiváltság fenntartása jutalmak változtatásával
Öregedéssel és csalódottsággal való szembenézés
Hatékonyság megőrzése
A karrier befejezésének elfogadása
Önkép rendbe hozása
Pszichológiai igények
Támogatás
Társak általi elismertség
Kihívásokkal teli pozíció
Siker
Elismertség
Autonómia
Versengés
Csökkentett versengés
Biztonság
Fiatalabb kollégák segítése
Leválás a szervezetről és a szervezeti életről
Motivációra gyakorolt hatás
Alacsony várakozás- és kötésészlelés
Vonzóak a magasabb rendű jutalmak, mint például a személyes fejlődés és az elismertség
Legmagasabb várakozás és kötésészlelés
Magas a fizetésemelés vonzósága, de vonzóbb az előléptetés és az elismertség
El kell kerülni a nem reális várakozások létrehozását
Kötésészlelés és az előléptetés vonzósága csökken
Az elismertség és tisztelet vonzósága továbbra is magas
Legnagyobb a fizetésnövekedés vonzósága
Legalacsonyabb a kötésészlelés, illetve a jutalmak vonzósága
Tiszteletre vágyik, de ez nem valószínű, hogy pótlólagos erőfeszítésre motiválja
Forrás: Cron (1984:40).

Eladásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 787 6

A személyes eladás technikáiról, sikeres módszereiről számos kiadvány, könyv érhető el, és tréningek széles körű kínálata ígér üdvözítő megoldásokat. Ugyanakkor kevés az olyan igényes elemzés, mely az értékesítést szervező, irányító vezetőknek ad módszertani útmutatót a sajátos üzleti szituációkhoz, a többcsatornás értékesítési rendszerek menedzseléséhez, a szervezet működéséhez, illetve az értékesítők és üzletkötők támogatásához, motiválásához és ellenőrzéséhez. Bauer András és Mitev Ariel Zoltán könyve ilyen alkotás, ahol a vezetői döntésekről szóló fejezetek mellett megtaláljuk a személyes eladás, a tárgyalások sikeres lebonyolításának módszereit is. A könyv rendszerezettsége, szakmai, gyakorlati megalapozottsága jól szolgálja a felsőoktatás, s ezen belül különösen a marketing mesterképzés igényeit, valamint haszonnal olvashatják az értékesítés világában dolgozó szakemberek is.

Dr. Piskóti István

intézetvezető egyetemi docens

Miskolci Egyetem Marketing Intézet

Hiányt pótol az Eladásmenedzsment mint szakkönyv: a személyes eladási folyamat irányítási rendszerét foglalja össze, ezen belül elsősorban a gazdaságban és az oktatásban meglevő igényekre épít. A közvetlen értékesítés, függetlenül attól, hogy a gazdálkodó szervezet jellege alapján, vagy a tevékenység evolúciója során milyen feladatokat lát el, stratégiai szereppel bír. A könyv átfogó ismeretet ad erről a területről. A felsőoktatás és a vállalati oktatás mellett az értékesítés szakterületén dolgozó vezetők, vállalkozók, a személyes értékesítési tevékenység átszervezésében, kialakításában résztvevők és gondolkodók számára kézikönyvként ajánlható munka. Kívánom minden olvasónak, hogy forgassa a könyvet haszonnal.

Matus István

Értékesítési és kereskedelmi marketingigazgató

Unilever Magyarország Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/mitev-bauer-eladasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave