Bauer András, Mitev Ariel Zoltán

Eladásmenedzsment

A személyes értékesítés folyamata és irányítása


10.11. táblázat. Karrierplatók
A platók forrásai
Teljesítményre és attitűdre gyakorolt hatás
Menedzseri beavatkozás
Egyéni készségek és képességek
 
 
Kiválasztási rendszer hiányosságai
Tréning hiánya
Visszajelzés pontatlan észlelése
Gyenge teljesítmény
Negatív munkával kapcsolatos attitűdök
Kiválasztási rendszer újratervezése
Tökéletesített tréning
Tökéletesített teljesítményértékelés és visszajelzési rendszer
Egyéni igények és értékek
 
 
Lassú növekedés
A karrier a biztonságnál és az autonómiánál van leragadva
Önként vállalt korlátok
Megbízható teljesítmény
Pozitív munkával kapcsolatos attitűdök
Jutalmazás folytatása, teljesítmény visszaesésének elkerülése céljából
Karrierinformációs rendszer
Belső motiváció hiánya
 
 
Készségek hiánya
Alacsony a feladattal való azonosulás
„Feladat nem fontos” érzet
Még elfogadható minimális teljesítmény
Romló munkával kapcsolatos attitűd
Vegyes feladatok
Természetes munkacsoportok kialakítása
Vevővel való kapcsolat kiépítése
Nyitott visszajelző csatornák
Külső motiváció hiánya
 
 
Alacsony fizetések, kevés előléptetés
Egyenlőtlenségek a jutalmazó rendszerben
Feltételekhez nem kötött jutalmak
Gyenge teljesítmény
Negatív munkával kapcsolatos attitűdök
Javadalmazási rendszer újratervezése
Előléptetési politika újratervezése
Túlságosan elégedetlenek bátorítása a kilépésre
Stressz és kiégés
 
 
Személyes kapcsolatok a munka során
Szervezeti légkör
Szerepkonfliktus
Gyenge teljesítmény
Negatív munkával kapcsolatos attitűdök
Rotáció
Preventív stresszmenedzsment
Hétvégi, kinti tréningek
Lassú szervezeti növekedés
 
 
Külső üzleti feltételek
„Védekező” stratégia
Pontatlan előrejelzés az üzletkötőktől
Jó teljesítmény rövid távon
Romló munkával kapcsolatos attitűd
Gondoskodás a „sztárokról” megnövelt erőforrással
Gondoskodás a gyengén teljesítőkről, kilépésre vagy nyugdíjba vonulásra biztatással
Forrás: Feldman–Weitz (1988:71).

Eladásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 787 6

A személyes eladás technikáiról, sikeres módszereiről számos kiadvány, könyv érhető el, és tréningek széles körű kínálata ígér üdvözítő megoldásokat. Ugyanakkor kevés az olyan igényes elemzés, mely az értékesítést szervező, irányító vezetőknek ad módszertani útmutatót a sajátos üzleti szituációkhoz, a többcsatornás értékesítési rendszerek menedzseléséhez, a szervezet működéséhez, illetve az értékesítők és üzletkötők támogatásához, motiválásához és ellenőrzéséhez. Bauer András és Mitev Ariel Zoltán könyve ilyen alkotás, ahol a vezetői döntésekről szóló fejezetek mellett megtaláljuk a személyes eladás, a tárgyalások sikeres lebonyolításának módszereit is. A könyv rendszerezettsége, szakmai, gyakorlati megalapozottsága jól szolgálja a felsőoktatás, s ezen belül különösen a marketing mesterképzés igényeit, valamint haszonnal olvashatják az értékesítés világában dolgozó szakemberek is.

Dr. Piskóti István

intézetvezető egyetemi docens

Miskolci Egyetem Marketing Intézet

Hiányt pótol az Eladásmenedzsment mint szakkönyv: a személyes eladási folyamat irányítási rendszerét foglalja össze, ezen belül elsősorban a gazdaságban és az oktatásban meglevő igényekre épít. A közvetlen értékesítés, függetlenül attól, hogy a gazdálkodó szervezet jellege alapján, vagy a tevékenység evolúciója során milyen feladatokat lát el, stratégiai szereppel bír. A könyv átfogó ismeretet ad erről a területről. A felsőoktatás és a vállalati oktatás mellett az értékesítés szakterületén dolgozó vezetők, vállalkozók, a személyes értékesítési tevékenység átszervezésében, kialakításában résztvevők és gondolkodók számára kézikönyvként ajánlható munka. Kívánom minden olvasónak, hogy forgassa a könyvet haszonnal.

Matus István

Értékesítési és kereskedelmi marketingigazgató

Unilever Magyarország Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/mitev-bauer-eladasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave