Bauer András, Mitev Ariel Zoltán

Eladásmenedzsment

A személyes értékesítés folyamata és irányítása


11.2. táblázat. A frusztrációra adott válaszok fajtái
Válasz
Pszichológiai folyamat
Példa
Agresszió
A dolgozó a csalódottságára csapással, támadással válaszol
Az üzletkötő nem kapja meg a várt prémiumot, mire kiabálni kezd családtagjaival
Regresszió (visszaesés)
A dolgozó a frusztráció hatására visszaesik a beilleszkedés egy korábbi, kezdetlegesebb fokára
Az üzletkötő, aki valamilyen oknál fogva nem tudta megvalósítani elképzeléseit, hivatali teendőkkel, technikai jellegű részletkérdésekkel foglalja le magát
Kompenzáció (ellensúlyozás)
A dolgozó a vélt vagy valós konfliktus megoldását valamilyen más területen való sikerélmény keresésével ellensúlyozza
A hierarchiában előrelépni nem tudó üzletkötő erőfeszítést tesz, hogy valamilyen társadalmi szervezetben magas pozíciót töltsön be
Konverzió (átvitel)
Az érzelmi konfliktusok valamilyen más területen kerülnek levezetésre (az érzékszervek, az izmok nem megfelelő működésében, fájdalomban, betegségekben stb. is megnyilvánulhatnak)
A főnök megszidja a beosztottat, aki otthon megveri a gyerekét.
Az érzelmi konfliktusba keveredett üzletkötő másnapra lebetegszik
Képzelet (fantázia)
Az álmodozás, illetve a képzelődés a valóságtól való menekülést, képzelt megelégedettséget jelenthetnek ideig-óráig
Egy beosztott, aki elképzeli azt a napot, amikor kijavíthatja mindazt az ostobaságot, amit a főnöke elkövetett – és ettől kezdve mindenki tudni fogja, hogy ő a vállalat igazi vezetője
Negativizmus (ellenzékiség)
Nem tudatosan működő aktív vagy passzív ellenállás
Egy üzletkötő, aki képtelen volt kivonni magát egy megbeszélés alól, ott minden javaslatot gúnyosan megbírál, darabokra szed, visszautasít
Rezignáció (beletörődés), apátia (közömbösség) és unalom
A környezettel való pszichológiai kapcsolat megszakítása, tartózkodás az ügyekbe való érzelmi vagy személyes bekapcsolódástól
Olyan üzletkötő, aki miután semmiféle elismerést, jutalmat, biztatást nem kapott, többé nem törődik azzal, hogy jól csinálja-e munkáját
Eltávozás
Kilépés a frusztrációt előidéző helyzetből
Az üzletkötőt kudarc érte az egyik vevőnél, s ezért aznap már nem is hajlandó a munkával foglalkozni
Forrás: Costello–Zalkind (1963), valamint Klein (2002) nyomán.

Eladásmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 787 6

A személyes eladás technikáiról, sikeres módszereiről számos kiadvány, könyv érhető el, és tréningek széles körű kínálata ígér üdvözítő megoldásokat. Ugyanakkor kevés az olyan igényes elemzés, mely az értékesítést szervező, irányító vezetőknek ad módszertani útmutatót a sajátos üzleti szituációkhoz, a többcsatornás értékesítési rendszerek menedzseléséhez, a szervezet működéséhez, illetve az értékesítők és üzletkötők támogatásához, motiválásához és ellenőrzéséhez. Bauer András és Mitev Ariel Zoltán könyve ilyen alkotás, ahol a vezetői döntésekről szóló fejezetek mellett megtaláljuk a személyes eladás, a tárgyalások sikeres lebonyolításának módszereit is. A könyv rendszerezettsége, szakmai, gyakorlati megalapozottsága jól szolgálja a felsőoktatás, s ezen belül különösen a marketing mesterképzés igényeit, valamint haszonnal olvashatják az értékesítés világában dolgozó szakemberek is.

Dr. Piskóti István

intézetvezető egyetemi docens

Miskolci Egyetem Marketing Intézet

Hiányt pótol az Eladásmenedzsment mint szakkönyv: a személyes eladási folyamat irányítási rendszerét foglalja össze, ezen belül elsősorban a gazdaságban és az oktatásban meglevő igényekre épít. A közvetlen értékesítés, függetlenül attól, hogy a gazdálkodó szervezet jellege alapján, vagy a tevékenység evolúciója során milyen feladatokat lát el, stratégiai szereppel bír. A könyv átfogó ismeretet ad erről a területről. A felsőoktatás és a vállalati oktatás mellett az értékesítés szakterületén dolgozó vezetők, vállalkozók, a személyes értékesítési tevékenység átszervezésében, kialakításában résztvevők és gondolkodók számára kézikönyvként ajánlható munka. Kívánom minden olvasónak, hogy forgassa a könyvet haszonnal.

Matus István

Értékesítési és kereskedelmi marketingigazgató

Unilever Magyarország Kft.

Hivatkozás: https://mersz.hu/mitev-bauer-eladasmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave