Rekettye Gábor

Multidimenzionális árazás


8.3. táblázat. Az árdifferenciálásnál alkalmazott kerítések
Kerítések
Példák
Fizikai (a termékhez kötődő) kerítések
Az alaptermékhez kötődő
Repülőgépen az utazási osztály (business/economy)
A bérelt kocsi mérete és típusa
A hotelszoba mérete és berendezése
A színházi ülés helye
Kiegészítő szolgáltatások
A hotelszoba árában benne van a reggeli
A golfpályán ingyen adott kocsi
Parkolás
Szolgáltatási színvonal
Elsőbbség a várólistán, külön váróterem
Magasabb szintű ellátás (étel, ital)
Személyes kiszolgálás
Nem fizikai kerítések
A tranzakcióhoz kötődően
A rendelés vagy foglalás ideje
Az előre foglaláshoz kötődő kedvezmény
A rendelés vagy foglalás helye
A repülőjegyeket más-más országban foglalva eltérő árakat számolnak
Az online foglalás alacsonyabb ára
A szolgáltatás flexibilitása
A jegy visszaválthatósága, változtathatósága
A fogyasztáshoz kötődő
A fogyasztás ideje és hossza
Az étteremben 18 óra előtt
Legalább 5 nap tartózkodás
Hétvége
A fogyasztás helye
Belváros, külváros
A vevő jellegzetességei
A fogyasztás mennyisége és gyakorisága
A hűségkártyákhoz kapcsolódó engedmények
Csoporthoz tartozás
Gyermek-, diák-, nyugdíjaskedvezmények
Intézményhez tartozás (alumni)
Vállalati kedvezmények
A csoport mérete
Csoportos kedvezmények
A vevő földrajzi helyzete
Hazaiak kedvezménye a turistákkal szemben
Forrás: Lovelock–Wirtz, 2007: 140.

Multidimenzionális árazás

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 793 7

Az árak jelentősége a társadalmi lét minden területén növekszik. Az új „világrendben" az árismeretek szélesebb körben terjednek - mind a gazdasági szakemberek, mind a fogyasztók körében. Az ár mellett az is rendkívül fontos az emberek számára, hogy a megvett termék az elvárt értéket jelentse számukra, azaz hasznossága az azonos árért kapható, hasonló árukhoz képest jobb legyen. A könyv e kérdéskörrel is részletesen foglalkozik. Ezért is örülök, hogy Rekettye Gábor újraírta sikeres, először 1999-ben megjelent könyvét - kiegészítve az azóta bekövetkezett változásokkal. Örömmel ajánlom ezt a könyvet a vállalati szakembereknek, a gazdasági felsőoktatás oktatóinak és hallgatóinak, valamint az árak iránt érdeklődő olvasóknak.

Tomcsányi Pál akadémikus

A korábbi verzióban is örömteli eseményként értékeltem Rekettye Gábor árakkal foglalkozó szakkönyvének megjelenését. A turbulens gazdasági környezetben pedig még inkább elengedhetetlennek tartom, hogy átfogó képet kapjunk az árképzés, az árstratégiák és a taktikák területén észlelhető új fejleményekről, amelyek a téma jelentőségét növelik. A könyvben az árakra vonatkozó alapismeretek mellett megjelennek az árazás átfogó dimenziói, illetve a digitális technológia nyújtotta új árazási módszerek és lehetőségek is. Ajánlom a könyvet minden menedzsertársam figyelmébe: olyan alapmű, amelynek minden vállalati szakember könyvespolcán helye van.

Lepsényi István

a KNORR-BREMSE Fékrendszerek Kft. vezérigazgatója

a Menedzserek Országos Szövetségének tiszteletbeli elnöke

Hivatkozás: https://mersz.hu/rekettye-multidimenzionalis-arazas//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave