Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


MARKETINGEMLÉKEZTETŐ. Mit szabad és mit tilos a marketingben?
Tíz súlyos bűn a marketingben
A marketing tízparancsolata
  1. A vállalat nem eléggé piacorientált és vevőközpontú.
  2. A vállalat nem egészen érti a megcélzott vásárlókat.
  3. A vállalatnak jobban meg kell határoznia és figyelemmel kell kísérnie versenytársait.
  4. A vállalat nem jól kezeli kapcsolatait a fő érintettekkel.
  5. A vállalat nem képes új lehetőségeket találni.
  6. A vállalat marketingtervei és tervezési folyamatai elégtelenek.
  7. A vállalat termékekkel és szolgáltatásokkal kapcsolatos politikái nem elég szigorúak.
  8. A vállalat márkaépítési és kommunikációs készsége gyenge.
  9. A vállalat nem eléggé szervezett ahhoz, hogy hatékony és eredményes marketingtevékenységet folytasson.
  10. A vállalat nem használja ki maximális mértékben a technológiát.
  1. A vállalat szegmentálja a piacot, válassza ki a legjobb szegmenseket, és minden egyes kiválasztott szegmensben erős pozíciót építsen ki!
  2. A vállalat térképezze fel vásárlói szükségleteit, véleményét, preferenciáit és magatartását, és a fő érintetteket, hogy megszállottsággal szolgálják ki a vásárlókat és elégítsék ki szükségleteiket!
  3. A vállalat ismerje a főbb versenytársait, valamint erős és gyenge oldalaikat!
  4. A vállalat tegye a fő érintetteket partnereivé és bőkezűen jutalmazza meg őket!
  5. A vállalat dolgozzon ki rendszereket a lehetőségek felismerésére! Majd rangsorolja őket és válassza ki a legjobbakat!
  6. A vállalat olyan marketingtervezési rendszert használjon, amely leleményes hosszú és rövid távú tervekhez vezet!
  7. A vállalat szigorúan ellenőrzi saját termék- és szolgáltatásmixét!
  8. A vállalat a leginkább költséghatékony kommunikációs és promóciós eszközök segítségével erős márkákat építsen!
  9. A vállalat a különböző osztályain fontos szerephez juttassa a marketinget és alakítsa ki a csapatszellemet!
  10. A cég folyamatosan újabb technológiákat vezessen be, amelyekkel versenyelőnyre tehet szert a piacon!
Forrás: Philip Kotler: Ten Deadly Marketing Sins. Hoboken, NJ: John Wiley & Sons, 2004. 10, 145–148. nyomán.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave