Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


6.1. táblázat. Amerikai fogyasztói almanach
Kiadások
Termékekre és szolgáltatásokra fordított átlagos kiadások az USA-ban 2009-ben
 
$
%
Lakhatás
16 920
34
,1
Közlekedés
8 758
17
,6
Élelmiszer
6 133
12
,4
Személyi biztosítás és nyugdíj
5 336
10
,7
Egészségügy
2 853
5
,7
Szórakozás
2 698
5
,4
Ruházati cikkek és szolgáltatások
1 881
3
,8
Pénzbeli hozzájárulások
1 821
3
,7
Iskola
945
1
,9
Egyéb
808
1
,6
Testápolási termékek és szolgáltatások
588
1
,2
Alkoholos italok
457
0
,9
Dohánytermékek és a dohányzási kellékek
323
0
,7
Olvasás
118
0
,2
Tulajdon
Legalább egy saját vagy lízingelt gépkocsival rendelkező háztartások aránya
 
77
,0
Saját lakással rendelkező háztartások aránya
 
67
,0
Saját, tehermentes lakással rendelkező háztartások aránya
 
23
,0
2008-ban egy átlagos munkanapon a 25–54 év közötti gyermekes alkalmazottak időfelhasználása
Munka és kapcsolódó tevékenységek
8
,8 óra
 
Alvás
7
,6 óra
 
Szabadidő és sport
2
,6 óra
 
Gondoskodás másokról
1
,3 óra
 
Táplálkozás
1
,0 óra
 
Háztartással kapcsolatos tevékenységek
1
,0 óra
 
Egyéb
1
,7 óra
 
Felhasználók által havonta eltöltött idő órában kifejezve: percek száma 2 évnél idősebb korú felhasználónként – 2009 1. negyedév
 
Amerikaiak száma
Erre fordított percek átlagos száma naponta
Otthoni tévénézés
285 574 000
153
Felvett tévéműsor megtekintése
79 533 000
8
Internetezés
163 110 000
29
Videonézés az interneten
131 102 000
3
Mobiltelefonon videót néző mobil-előfizetők
13 419 000
4
Források: Bureau of Labor Statistics, Consumer Expenditure Survey, link; AC Nielsen, A2 M2 Three Screen Report, 1st Quarter 2009, link

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave