Marketingmenedzsment
Kiadások | ||
---|---|---|
Termékekre és szolgáltatásokra fordított átlagos kiadások az USA-ban 2009-ben | ||
$ | % | |
Lakhatás | 16 920 | 34 ,1 |
Közlekedés | 8 758 | 17 ,6 |
Élelmiszer | 6 133 | 12 ,4 |
Személyi biztosítás és nyugdíj | 5 336 | 10 ,7 |
Egészségügy | 2 853 | 5 ,7 |
Szórakozás |
2 698 |
5 ,4 |
Ruházati cikkek és szolgáltatások | 1 881 | 3 ,8 |
Pénzbeli hozzájárulások | 1 821 | 3 ,7 |
Iskola | 945 | 1 ,9 |
Egyéb | 808 | 1 ,6 |
Testápolási termékek és szolgáltatások | 588 | 1 ,2 |
Alkoholos italok | 457 | 0 ,9 |
Dohánytermékek és a dohányzási kellékek | 323 | 0 ,7 |
Olvasás | 118 | 0 ,2 |
Tulajdon | ||
Legalább egy saját vagy lízingelt gépkocsival rendelkező háztartások aránya | 77 ,0 | |
Saját lakással rendelkező háztartások aránya | 67 ,0 | |
Saját, tehermentes lakással rendelkező háztartások aránya |
23 ,0 | |
2008-ban egy átlagos munkanapon a 25–54 év közötti gyermekes alkalmazottak időfelhasználása | ||
Munka és kapcsolódó tevékenységek | 8 ,8 óra | |
Alvás | 7 ,6 óra |
|
Szabadidő és sport | 2 ,6 óra | |
Gondoskodás másokról | 1 ,3 óra | |
Táplálkozás | 1 ,0 óra | |
Háztartással kapcsolatos tevékenységek | 1 ,0 óra | |
Egyéb | 1 ,7 óra |
|
Felhasználók által havonta eltöltött idő órában kifejezve: percek száma 2 évnél idősebb korú felhasználónként – 2009 1. negyedév | ||
Amerikaiak száma | Erre fordított percek átlagos száma naponta | |
Otthoni tévénézés | 285 574 000 | 153 |
Felvett tévéműsor megtekintése | 79 533 000 | 8 |
Internetezés | 163 110 000 |
29 |
Videonézés az interneten | 131 102 000 | 3 |
Mobiltelefonon videót néző mobil-előfizetők | 13 419 000 | 4 |
Tartalomjegyzék
- Marketingmenedzsment
- Impresszum
- A szerzőkről
- Előszó
- Köszönetnyilvánítás
- 1. Rész: A marketingmenedzsment értelmezése
- 1. fejezet: A marketing definíciója a XXI. században
- 2. fejezet: Marketingstratégiák és -tervek kidolgozása
- 2. rész: Marketinginformációk elemzése
- 3. fejezet: Információgyűjtés és a kereslet előrejelzése
- 4. fejezet: Piackutatás
- 3. rész: Kapcsolatépítés a vevőkkel
- 5. fejezet: A hosszú távú hűség megteremtése
- 6. fejezet: Fogyasztói piacok elemzése
- 7. fejezet: Üzleti piacok elemzése
- 8. fejezet: A piaci szegmensek és célpiacok meghatározása
- 4. rész: Erős márkák építése
- 9. fejezet: A márkaérték kialakítása
- 10. fejezet: A márka pozicionálása
- 11. fejezet: Versenydinamika
- Piacvezető cégek versenystratégiái
- További versenystratégiák
- A termékéletciklus marketingstratégiái
- Termékéletciklusok
- Stílus-, divat- és szeszélyciklusok
- Marketingstratégiák: a bevezetési szakasz és az úttörők előnye
- Marketingstratégiák: növekedési szakasz
- Marketingstratégiák: az érett szakasz
- Marketingstratégiák: a hanyatló szakasz
- A termékéletciklus-koncepciót támogató bizonyítékok
- A termékéletciklus-koncepció bírálata
- Piacfejlődés
- Termékéletciklusok
- Marketing a gazdasági válság idején
- Összefoglalás
- Alkalmazások
- 5. rész: Piaci ajánlatok kialakítása
- 12. fejezet: A termékstratégia meghatározása
- 13. fejezet: Szolgáltatások tervezése és menedzselése
- 14. fejezet: Árstratégiák és árprogramok kidolgozása
- 6. rész: Értékközvetítés
- 15. fejezet: Integrált marketingcsatornák tervezése és irányítása
- 16. fejezet: A kiskereskedelem, a nagykereskedelem és a piaci logisztika menedzselése
- 7. rész: Értékkommunikáció
- 17. fejezet: Az integrált marketingkommunikáció tervezése és irányítása
- 18. fejezet: A tömegkommunikáció menedzselése: reklámozás, értékesítésösztönzés, események és élmények, public relations
- 19. fejezet: Személyes kommunikáció: Direkt és interaktív marketing, szájreklám és személyes eladás
- 8. rész: A hosszú távú sikeres növekedés eszközei
- 20. fejezet: Új piaci ajánlatok bevezetése
- Lehetséges új termékek
- Kihívások az új termékek kifejlesztésben
- Szervezési intézkedések
- A fejlesztési folyamat irányítása: Ötletek
- A fejlesztési folyamat irányítása: koncepciótól a stratégiáig
- A fejlesztési folyamat irányítása: teendők a termék fejlesztésétől a piacra kerülésig
- A termék elfogadásának folyamata
- Összefoglalás
- Alkalmazások
- 21. fejezet: Kilépés a globális piacokra
- 22. fejezet: A holisztikus marketingszervezet hosszú távú irányítása
- 20. fejezet: Új piaci ajánlatok bevezetése
- Sonic marketingterv és feladatok
- Glosszárium
- Képek forrásai
Kiadó: Akadémiai Kiadó
Online megjelenés éve: 2016
ISBN: 978 963 059 778 4
A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet. Az új kiadásban található főbb változások Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók.
Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve. A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak. Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését. A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait. Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.
Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//
BibTeXEndNoteMendeleyZotero