Keller Kevin Lane, Kotler Philip

Marketingmenedzsment


8.6. táblázat. A szegmentációs folyamat lépései
 
Leírás
1. Szükségletalapú szegmentáció
Vevők szegmensekbe történő csoportosítása az alapján, hogy a vevő adott fogyasztási problémájának megoldása során milyen hasonló szükségletek merülnek fel, és milyen előnyöket keres.
2. Szegmens meghatározása
Minden szükségletalapú szegmens esetében annak meghatározása, mely demográfiai, életstílusbeli és használati jellemzők teszik a szegmenst megkülönböztethetővé és beazonosíthatóvá (megcélozhatóvá).
3. Szegmens vonzereje
Előre meghatározott vonzerő-kritériumok (mint például piaci növekedés, a verseny intenzitása és a piaci hozzáférhetőség) alapján az egyes szegmensek általános vonzerejének megállapítása.
4. Szegmens jövedelmezősége
A szegmens jövedelmezőségének meghatározása.
5. Szegmens pozicionálása
Minden egyes szegmensre vonatkozóan „értékajánlat” és termék/árpozicionálási stratégia kialakítása az adott szegmens egyedi vevőszükségletei és jellemzői alapján.
6. A szegmens mindent eldöntő próbája
„Szegmens forgatókönyvének” kidolgozása, amellyel lemérhető az egyes szegmensek pozicionálási stratégiájának vonzereje.
7. Marketingmix-stratégia
A szegmenspozicionálási stratégia kiterjesztése a marketingmix valamennyi elemére: termék, ár, promóció és értékesítési hely.
Forrás: Robert J. Best: Market-Based Management (5th ed. Upper Saddle River NJ: Prentice Hall, 2009) nyomán. ©2009. A Pearson Education, Inc. Upper Saddle River, New Jersey engedélyével.

Marketingmenedzsment

Tartalomjegyzék


Kiadó: Akadémiai Kiadó

Online megjelenés éve: 2016

ISBN: 978 963 059 778 4

A szerzők célja az volt, hogy a lehető legátfogóbb, legaktuálisabb és legpraktikusabb marketingszakkönyv szülessen meg. Törölték az idejétmúlt elemeket, s a legfrissebb példákkal és esetekkel aktualizálták a klasszikus művet.

Az új kiadásban található főbb változások

Minden fejezet elején vadonatúj illusztrációk adnak bevezetést. Aktuális márkákat vagy vállalatokat mutatnak be, emellett csoportos vitaindítóként is használhatók. Az egyes témaköröket teljesen új cégbemutató szakaszok színesítik. Ezek valódi vállalatok példáin keresztül szemléltetik a fejezetben tárgyalt fogalmakat. Termékeket, szolgáltatásokat és piacokat mutatnak be, gyakran reklámokkal vagy termékfotókkal is kiegészítve.

A fejezetek végén Kiváló marketingmunka címmel két-két mini-esettanulmány található, amely vezető szervezetek innovatív és leleményes marketingmegoldásait mutatja be. Mindegyik esethez a tantermi vitát és az elemzést előmozdító kérdések is kapcsolódnak.

Az új kiadás részletesen foglalkozik a gazdasági, a természeti és a technológiai környezet utóbbi években végbement drámai változásaival, különösen kihangsúlyozva a gazdasági válság idején alkalmazható marketingtechnikákat, a fenntarthatóság és a zöld marketing megjelenését, valamint az infokommunikáció egyre gyorsuló fejlődését.

A személyes kommunikációról szóló fejezetet jelentősen frissítették, figyelembe véve a közösségi médiumok és a kommunikációs környezet változásait.

Az új kiadás magyarországi megjelenését alapos szaklektori munka előzte meg. A kiadó ezúton mond köszönetet Bauer Andrásnak, Fojtik Jánosnak, Hofmeister-Tóth Ágnesnek, Horváth Dórának, Józsa Lászlónak, Rekettye Gábornak, Simon Juditnak és Veres Zoltánnak, akik ebben a nagyívű munkában részt vettek, és biztosították az adaptáció szakmai színvonalát.

Hivatkozás: https://mersz.hu/kotler-keller-marketingmenedzsment//

BibTeXEndNoteMendeleyZotero

Kivonat
fullscreenclose
printsave